Шефът на Porsche освободен с рекордна компенсация - 50 млн. евро.
Войната между германските автомобилостроители Volkswagen и Porsche, продължила почти три години, завърши с пълния триумф на гиганта от Волфсбург и неговия шеф Фердинанд Пийх. В петък (24 юли) Porsche потвърди, че ще продаде автомобилния си бизнес на VW и на практика от 2011 година ще стане 11-ата марка в портфейла на най-големия европейски производител. Главният опонент на Пийх - изпълнителният директор на Porsche Венделин Видекинг - напуска поста си, като за утеха ще получи едно от най-големите обезщетения в историята на германския бизнес - 50 млн. евро.
"Взети заедно, Volkswagen и Porsche имат всичко необходимо, за да заемат водещата позиция в световната автомобилна индустрия", коментира 72-годишният Пийх, който е внук на основателя на Porsche Фердинанд Порше, голям акционер в компанията и в същото време - председател на надзорния съвет на VW.
Видекинг влезе в конфликт с Пийх, след като предложи агресивна схема, по която Porsche да изкупи над 50 на сто от капитала на близо 15 пъти по-голямата компания от Волфсбург. Porsche успя да го стори миналата година, но покрай това натрупа колосални дългове - над 9 млрд. евро, чието обслужване стана непосилно след разгара на кредитната криза. Това наложи сегашната капитулация пред доскорошната "жертва" VW. Сега част от пробойните ще бъдат запълнени от Volkswagen, а отстатъкът - с 5-те милиарда евро, които държавният инвестиционен фонд на Катар ще вложи в компанията.
вейрон
Руф незабравя чия идея беше вейрона. Wv притежава гама от малолитражни коли до 16 цилиндровият вейрон. От бусове до камиони. Пийх освен че дал зелена светлина за разработката на 917 и вейрон така и на т.н 1- литров автомобил (харчеш само литър на 100км) но както се вижда още не е на пазара. Колкото до Видекинг, той не разбира много от инжинерство, той е мн. добър мениджър, който се занимава със сякакви борсови спекулации бл. на които замалко малката компания да купи гиганта.
RUF
Без Пийх нямаше да има модели като 917 и 956. Освен това ауди още щеше да прави онези .... Куатро задвижването и алуминиевите шасита. С две думи страшен инжинер достоен наследник на фердинанд.
Коко
Драги Demayo, чисто в името на дискусията ще си позволя да ти възразя - за мен Видекинг е един типичен спекулант, чиито схеми се сринаха още при първия удар на кризата. Болните му амбиции превърнаха една печеливша компания в най-големия корпоративен длъжник в Германия. Да получиш 50 млн. евро за издънка е някак си абсурдно. От друга страна, Пийх е човек, който се е отказал да лежи на гърба на семейното наследство и е направил паралелна кариера благодарение на собствените си качества. Между другото името на баща му е Антон, не Антоан. С най-добри пожелания, надявам се отново да обменяме мнения :)
Demayo
За съжаление съдбата си играе кофти игрички с най-кадърните хора. Венделин Видекинг е най-великия мениджър в цялата история на автомобилното производство, в частност на Порше! Неговият принос за компанията струва много повече от тези почти 50 милиона лева, които ще прибире в джоба си. Сега поне може да си почине малко, а след това с най-голямо удоволствие бих приел новината, че е станал изпълнителен директор на СААБ! Що се отнася до the most stupid motherfucker in the world Ferdinand Piech, SUCK MY DICK! Тоя и нещастния му баща Антоан са едни от най-големите некадърници, издънки от дървото на великата фамилия Порше!Ако едно време великия Фердинад е знаел на какви лайна дава дъщеря си, със сигурност е нямало да го направи! Малко съм груб, но такава е моята гледна точка за това, което стана в и с Порше!