Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Планът на ЕС „Готови за 55”

09.06.2022 18:46
Планът на ЕС „Готови за 55”

От 2035 г. спират ДВГ и Е-горивата за леки и лекотоварни автомобили

В сряда (8 юни) Европейският парламент реши, че от 2035 г. на пазара ще могат да се пускат само леки и лекотоварни автомобили до 3,5 тона, които не отделят парникови газове. Това на практика е възможно само с електрическо задвижване.

Взетото решение все още предстои да бъде договорено с отделните държави от ЕС. Предложението на ХДС, ХСС и СДП за поставяне на по-ниски цели за намаляване на емисиите и компенсиращи модели за Е-горива беше отхвърлено с мотива, че синтетичните горива консумират твърде много електроенергия при производството си. Предложението на Зелените за по-ранно премахване на двигателите с вътрешно горене също беше отхвърлено. Федералното правителство в Германия още през март одобри проекта на ЕС и потвърди датата за премахване на ДВГ от 2035 г.

В първото си изявление автомобилният клуб ADAC декларира: „Амбициозните цели за опазване на климата в транспорта не могат да бъдат постигнати само с електрическа мобилност. Поради това смятаме за необходимо да се отвори перспектива за двигател с вътрешно горене, зареждан с климатично неутрално гориво.“ Членът на Бундестага от ХДС Томас Барайс направи подобно изявление: „ЕС би направил голяма грешка с окончателната забрана на технологията на двигателите с вътрешно горене“. Трябва да има рамкови условия за разработването на горива, които са щадящи към климата и достъпни, каза той. В края на краищата двигателите с вътрешно горене ще продължат да се използват в продължение на много десетилетия. Депутатът от Зелените Михаел Блос каза: "Това е повратна точка, около която днес водим дискусии. Всеки, който все още разчита на двигателя с вътрешно горене, вреди на индустрията, климата и нарушава европейското законодателство."

Само 12 процента от емисиите на CO2 идват от леките автомобили

Около една четвърт от емисиите на CO2 в целия ЕС идват от транспортния сектор, дванадесет процента от леките автомобили. Съгласно приетия план, от 2030 г. годишните емисии на новите автомобили трябва да бъдат с 55% по-ниски, отколкото през 2021 г. За 2035 г. квотата е дори 100 процента спрямо 2021 г. Това означава, че от тази година нататък всички новорегистрирани автомобили ще трябва да са без емисии - според спецификациите на ЕС това в момента важи само за електрически автомобили или превозни средства, които могат да се зареждат с водород.

Съвсем наскоро предписанията за потребление на общия брой произведени автомобили от 2030 г. засегнаха и производители в малки серии (1 000 до 10 000 нови регистрации годишно), разположени във и извън ЕС. Производителите с по-малко от 1000 нови регистрации годишно все още можеха да получат разрешение за изключения.

Още зарядни станции

За да се увеличи инфраструктурата за зареждане в целия ЕС, предложението предвижда масово разширяване на мрежата за зареждане. Например по главните пътища ще се изграждат съоръжения за зареждане на редовни интервали – електрическите превозни средства трябва да могат да се зареждат на всеки 60 километра, а станция за зареждане с водород трябва да има на всеки 150 километра.

Коментари
comments powered by Disqus