Засиленото търсене на модела Ford Mondeo е в основата на общия ръст на продажбите с 1,5%, които американската компания отбелязва на Стария континент.
Седанът от високия среден клас увеличи през януари продажбите си до 16 800 автомобила при 5 700 продадени за същия месец на миналата година. Този ръст е следствие и от залеза на други модели в портфолиото на компанията.
Общите продажби на Ford в Европа (вкл. Русия и Турция) нараснаха в Европа с 2100 автомобила, достигайки до 142 460.
„2008 г. се очаква да бъде годината на предизвикателствата пред европейската индустрия, но въпреки това смятаме, че нашият силен момент по отношение на продажбите ще продължи”, казва Ст. Одел, вицепрезидент на Ford Europe.
Делът на Ford на европейския пазар в момента е 9,0% и е на същото ниво от миналата година.
Автомобилът от ниския среден клас Ford Focus e най-продаваният модел на Ford - 37 100 бройки , със 700 по-малко от януари 2007.
Автомобилът от ниския сегмент Fiesta се отчита с 29 380 продажби или с 3100 по-малко от същия период нa миналата година, докато миниванът С – МАХ увеличава месечните си продажби с 1500, достигайки до 10 400 продадени автомобила.
При средните по обем ванове Ford Transit повишава продажбите си с 1000 автомобила до 17 100, а Transit Connect, който ще бъде пуснат в продажба в САЩ в средата на 2009 г, достига до 7100 продажби.
Пикапът Ford Ranger достига до 1950 продадени автомобила или рекордно увеличение от 60%
Въпреки продадените с 1500 автомобила по-малко, Великобритания си остава водещ пазар за Ford с 33 230 автомобила или пазарен дял от 17,6%.
Най-голям ръст в обема на продажбите от почти 45% американската компания отбелязва на турския пазар, достигайки до 5160 продадени автомобила и пазарен дял от 17,7% - най-високия в Европа за Ford.
На другите европейски пазари американската компания отчита следните резултати: в Италия 22 400 продадени автомобила, същите продажби като през 2007 г., в Германия има спад от 1300 автомобила в сравнение със същия период на миналата година до 13 510 продажби. Испания отчита ръст в продажбите на Ford с 12,9% до 13 030 автомобила ( с 1500 повече), стойностите във Франция също се подобряват с 18,1% (1900 автомобила) до 12 540.