Изключително просторен луксозен седан с автономно управление за четирима пътници
Автомобилът на бъдещето обещава много повече от едно обикновено пътуване. Със студията F 015 Luxury in Motion на CES и на автомобилното изложение в Детройт Mercedes ще се опита да даде възможни отговори на технически постижимото и публично желаното.
През 2030 ние все още няма да се телепортираме от точка А до точка Б, но ще пътуваме до голяма степен автономно, така прогнозира изпълнителният директор на Mercedes Дитер Цече. И тъй като тогава ние ще разполагаме в автомобила си с достатъчно време за други неща, автомобилите на бъдещето ще предлагат напълно нови възможности. Интерактивни действия между автомобила и пътниците, както и между автомобила и останалите участници в движението. Посредством комуникацията в мрежа трафикът ще бъде оптимизиран, ще се използват оптимално зоните за движение и индивидуалната мобилност ще стане по-комфортна, без стрес и по-безопасна. Такъв е планът.
Mercedes F 015 Luxury in Motion комуникира отвътре навън
Изхождайки от този сценарий, Mercedes F 015 Luxury in Motion ще бъде един изключително просторен луксозен седан с автономно управление за четирима пътници, чийто интериор е конфигуриран изцяло с дигитална мрежа. В този салон, украсен с кожа, фино дърво и много стъкло, пътниците ще могат да разпускат по време на пътуването, да разговарят или дори да работят. За тази цел четирите отделни кресла могат да се въртят. Монтираните по фланговете екрани предоставят всички необходими данни, приложения и функционали възможности, които ще могат да се управляват с жестове, с очи или с докосване. В това време F 015 Luxury in Motion посредством стерео камери, ултразвукови и радарни сензори бива управляван в трафика. Ако водачът действително се интересува от движението, на негово разположение е цялата необходима информация на широк екран в дигиталното табло, както и на Head-up- дисплея върху предното стъкло.
И тъй като шофирането в Mercedes F 015 Luxury in Motion е станало второстепенна работа, дизайнерите ще могат без задръжки да творят. С дължина от 5220 мм, широчина 2018 мм и височина 1524 мм, изработеният от алуминий, подсилени с влакна пластмаси и специални стомани F 015 изглежда като монолитен блок. Междуосието е 3610 мм, което е отново с 245 мм над Mercedes-Maybach S-класа. Екстериорът се характеризира с големи пространства, алуминиева визия и 26-цолови джанти. Предната и задната част се отличават с големи LED повърхности, посредством които F 015 комуникира с външния свят. Тук командите като „стоп”, „бавно”или „видях те” се предават на обкръжаващата среда. Любопитните могат чрез един QR код, който замества номера на автомобила, да получат информация за превозното средство. Качването в F 015 става през насрещно отварящи се врати без ограничения и без B-колони.
F 015 е оборудван с технология от горивни клетки
О, да, разбира се, Mercedes F 015 има задвижване. Тук той е заложил на два електромотора съответно със 136 к.с. и 200 Нм в задната част, които задвижват задните колела. Захранването е с батерия и 29 кВтч горивна клетка, които са разположени в предната част. 5,4 кг водород е скрит в CFK резервоара в пода на автомобила. Общият пробег на тази електрическа хибридна система възлиза на 1100 км, от което 200 км се изминават с батерията и около 900 км с електричество от горивната клетка. Спринта от нула до 100 км/ч F 015 реализира за 6,7 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 200 км/ч. Разходът е 0,60 кг водород на 100 километра. Това съответства на около 2,0 литра дизел на 100 километра.