С четвъртия си модел Polestar ще атакува Tesla, Porsche и Mercedes
Polestar, дериват на Volvo, разширява своята гама с GT модел с четири врати. Polestar 5 ще конкурира Model S на Tesla или Taycan на Porsche. Сега първа снимка показва серийния модел, създаден на базата на концептуалния автомобил Precept.
С Polestar Precept дъщерното дружество на Volvo представи в началото на 2020 г. студия, чиито пропорции и размери напомнят за Taycan. Главният дизайнер Максимилиан Мисони потвърди пред списание "Edison", че новият SUV модел Polestar 3, а също и Polestar 5, ще възприемат някои дизайнерски елементи на концептуалния автомобил Precept в серийно производство. Сега става ясно, че Polestar 5 като сериен автомобил (с пазарен старт през 2025 г.) ще бъде много подобен на концептуалния Precept. Снимка от новия развоен център на Polestar във Великобритания показа автомобила без каросерия на ниската предна част. Polestar 5 беше идентифициран като голям модел с четири врати и ниска задна част на GT. Сега дъщерното дружество на Volvo позволява да хвърлим поглед към "почти серийния автомобил".
Дизайнът все още не е напълно окончателен, но можете да видите някои детайли, които вероятно също ще попаднат на пътя. Polestar се е сбогувал със срещуположно отварящите се врати на Precept, както разкрива позиционирането на дръжките на вратите на снимката. От друга страна,задната част с голямата, преминаваща от край до край LED задна светлина е запазена. Polestar 5 възприема също така пропорциите и линиите от концепта.
Precept е роден в Англия
Серийният автомобил, чието разработване трябва да започне незабавно от новия отдел за научноизследователска и развойна дейност в Англия, според шефа му Пийт Алън е показателен за ориентацията на марката по отношение на дизайн, технология и устойчивост. Серийният автомобил ще е важна стъпка по пътя на Polestar към климатична неутралност.
Досега всички студии на Polestar са били с малки отстъпления близки до серийните версии. Съответно, още в края на 2024 г. вероятно ще можем да видим един GT със задвижване на всички колела, дължина около пет метра и междуосие 3,1 метра
Капацитет на батерията 120 кВтч
Както често се случва и при Polestar, срещуположно отварящите се врати без колона между тях не влизат в серийно производство – това показва снимката от средата на септември 2021 г. От мястото под вратите може да се предположи, че батерията е разположена в пода на Polestar 5 въпреки ниския силует. Тя може да има капацитет до 120 кВтч. Концепцията за управление на функции със сензор за следене на очите вероятно ще влезе в серийно производство. Системата улавя погледа на водача и показва съответно съдържание на различните екрани. Освен това множество датчици захранват инфо-развлекателната система с данни за маршрута, времето и пътната обстановка.
С Polestar 5 филиалът на Volvo (дъщерно дружество на Geely) подготвя своя четвърти модел. Всичко започна с хибридния спортен автомобил с две врати Polestar 1 с 609 к.с., последван през 2020 г. от изцяло електрическия хечбек Polestar 2 с пет врати и мощност до 408 к.с. Polestar 3, напълно електрическо SUV купе, ще се появи на пазара 2022 г.
Заключение
Polestar се еманципира от основната марка Volvo, която все повече залага на SUV и вече няма наистина спортни или поне динамично оформени модели в гамата си. С четвъртия си модел, серийна версия на голямата GT студия Precept, Polestar атакува Tesla и Porsche, но може да се конкурира и с Mercedes EQS или Lucid Air. Логично следствие, ако се позиционирате като първокласен производител на електрически модели с високи технологии и стандарти за дизайн.
Текст: Холгер Витих, Герд Щегмайер, Патрик Ланг
Снимки: Polestar