Ако влезе в серийно производство, моделът ще конкурира наследника на Porsche 718
Със студията O2 хората от Polestar показват открит електрически автомобил със сгъваем покрив. Все още не е ясно дали задвижваният с ток 2+2-местен модел ще влезе в серийно производство.
Главният изпълнителен директор Томас Ингенлат желае след пет години Polestar да бъде в състояние да се конкурира „с Porsche за най-добрия електрически първокласен спортен автомобил“. Сега с един концептуален модел шведско-китайската марка показва, че няма предвид само Taycan – с четири врати и величествен размер той така или иначе не е олицетворение на спортен автомобил. Студията на открит модел с електрическо задвижване, представена през март 2022 г., може да се насочи и към обявения от Porsche електрически наследник на 718 (Boxster и Cayman), въпреки че концептът, наречен Polestar O2, очевидно използва шасито и дизайнерския език на модела с четири врати Precept, който ще влезе в серийно производство като Polestar 5 през 2025 г. Независимо от това на пръв глед студията изглежда толкова къса и секси, че отзад като че ли нямат място дори седалки за крайни случаи. Според шефа на Polestar Томас Ингенлат "много коравото" шаси, изработено от лепен алуминий, е комбинирано с каросерия от новоразработен термопласт. Едва ли е необходимо подсилване въпреки прибиращия се сгъваем покрив.
Шаси и интериор от рециклирани материали
Шасито и интериорът са частично изработени от рециклиран материал. Докато Precept, с дължина пет метра и междуосие 3,1 метра, е подобен по формат на Porsche Taycan, дългият 4,7 метра O2 с междуосие 2,7 метра е открит 2+2-местен модел. Разбира се, сегашният Cayman е малко по-къс (около 4,40 м), но също предлага място само за двама пътници. Зад тези на Polestar O2 един дрон, разположен на аеродинамично оформено стартова площадка, чака да бъде задействан. Той може автономно да придружава и заснема пътуването със скорост до 90 км/ч. Видеоклиповете могат да се редактират директно на 15-инчовия централен дисплей в пилотската кабина на O2 и да се споделят оттам.
Батерия с капацитет 115 кВтч
Няма данни за мощността, но се твърди, че батерията предлага изобилните 115 киловатчаса капацитет. За серийното производство марката засега се концентрира върху графика до 2025 г.: той предвижда Polestar 3 – SUV модел с размера на Porsche Cayenne, който слиза от поточната линия в САЩ и ще излезе на пазара по-късно тази година. Компактното SUV купе Polestar 4 ще последва през 2023 г., а 5 е обявен за 2024/25 г. Все още не е ясно дали електрически роудстър, подобен на концептуалния автомобил O2, ще влезе в серийно производство след 2025 г.
Заключение
Дали Polestar ще произвежда електрически роудстър, не е много ясно. O2 може да влезе в серийно производство най-рано през втората половина на десетилетието – дотогава електрическите SUV модели ще определят графика на сестринската марка на Volvo.
Текст: Андреас Оф-Алингер
Снимки: Polestar