Автомобилът е базиран на най-мощната вариация на серийното изпълнение на модела
В Мичиган приключиха изчерпателни тестове на нови автомобили за силите на закона и реда. Това са показаният през пролетта Ford Police Responder Hybrid Sedan (на базата на модела Fusion) и големият пикап F-150 Police Responder, представен през юли. И двата автомобила са получили от полицията рейтинг за преследване - т.е. те са подходящи не само за обичайно патрулиране, но и за преследване. От Ford се хвалят, че това е първият хибриден и пълноразмерен пикап, притежаващ този статут.
Пикапът Police Responder е построен на базата на версията на F-150 с двойно предаване с кабина SuperCrew.
Под капака на автомобила е монтиран двигател V6 3,5 EcoBoost, генериращ 380 к.с. и 637 Нм, комбиниран с десетстепенна автоматична кутия. Тестовете на полицията показаха, че гигантският F-150 Police Responder ускорява от място до 60 мили/час (97 км/ч) за 6,3 секунди, точно както кросоувъра Police Interceptor Utility, базиран на Explorer (динамичните характеристики на този EcoBoost са малко по-скромни - 370 л и 475 Нм). Истина е, че сред тях превъзхожда Police Interceptor Sedan с двигател 3,5 EcoBoost с 370 конски сили. Това е най-добрият полицейски автомобил по време на тестовото трасе Grattan Raceway и най-добър със среден пробег (32 обиколки на пистата при продължителна работа на двигателя и високо натоварване).
Оборудването на полицейската версия на пикапа включва пакет FX4 Off-Road (помощник при слизане по наклон, електронно заключващ се заден диференциал, офроуд амортисьори, защита на резервоара). Опция – пакет за теглене на ремарке (тегло на прицепа до 3175 кг). Клиренсът по каталог е 239 мм.
Ford разкри параметрите на задвижващата система и на хибридния седан Police Responder. Както се предполагаше, номиналните данни са същите, както при базовата цивилна версия: двигател 2,0 (143 к.с. 175 Нм) плюс електромотор с безстепенна трансмисия, както и сумарна мощност на системата до 190 к.с. Дори при тези скромни параметри, новият бензиново-електрически хибрид изпреварва „ стареца” Crown Victoria Police Interceptor (V8 4.6, 254 к.с.) при ускоряване от нула до 100 мили /час (161 км/ч) за 23,1 сек срещу 24,4 сек.
При патрулиране Police Responder Hybrid Sedan Hybrid Sedan е много по-изгоден от пенсионирания Crown Victoria sedan с осемцилиндров двигател. Ветеранът е имал разход на гориво в градски цикъл 14,7 л/100 км, а чисто новият хибрид – 5,88 л/100 км.
Задачата на новия модел е да преследва нарушителите както в града, по пътя, в селото, така и извън пътищата.
Хибридният седан и пикапът F-150 Police Responder увеличиха палитрата от полицейски автомобили Ford до седем (освен тях има няколко автомобила с префикс Interceptor, пикап и SUV за специалните служби и фургон за транспортиране на затворници). Компанията вече приема поръчки за производство на Ford Police Responder Hybrid Sedan, а пълноразмерният пикап ще бъде на разположение на полицията от пролетта на 2018 г.