Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Положителен баланс във Fiat за 2009

23.01.2010 13:59

Италианската компания увеличи продажбите си и достигна най-високите си резултати в Европа от 2001 г.

През 2009 година европейският автомобилен пазар нарасна с 0,5% в сравнение с 2008 година. Продажбите на Fiat Group Automobiles (FGA) се повишиха (с 7,1%), пазарният дял - също (до 8,8%). Продажбите на марката Fiat се покачиха (с 7,2%), както и неговият пазарен дял (с 05 %, като достигна 7,1%). Lancia достигна най-високия пазарен дял за последните осем години (0,9%) с почти 121 хиляди нови регистрации. Продажбите на Alfa Romeo се повишиха (с 8%), както и пазарният дял (до 0,8%).

След първите няколко негативни за сектора месеца на 2009 г. автомобилният пазар в Западна Европа (13,633 млн. нови регистрации) приключи годината с увеличение на продажбите с 0,5 %, в сравнение с 2008 г. Внезапното задминаване на цифрите от миналата година бе възможно благодарение на декемврийските продажби (над 1 млн.), които бяха с19,3 % по-високи от тези през декември 2008 г.

В една непредвидима и несигурна година за автомобилната индустрия като 2009 г. FGA достигна най-високите европейски продажби от 2001 г., приключвайки 2009 г. с повече от 1,2 милиона нови регистрации, пазарен дял от 8,8% и увеличение в продажбите със 7,1% в сравнение с 2008 г. Това е четвъртият пореден ръст между 2005 и 2009 г., при който FGA подобрява пазарния си дял с 2,2 % .

Това е изключителен резултат, постигнат не само в Италия, където FGA има пазарен дял от 32,8% през 2009 г. (ръст от 4,8 % от 2005 г.), но също така и резултат, реализиран на водещите европейски пазари. В Германия, със 180 хил. нови регистрации (+79% в сравнение с предната година) и пазарен дял от 4,7%, FGA постигна най-доброто си представяне за последните 20 години. Двоен ръст бе отчетен във Франция (+12 процента с почти 100 хиляди нови регистрации и 4,4% пазарен дял, най-добрите от 2001 г.), като отлични резултати бяха регистрирани и в Англия (+14,2% със 72 хил. нови регистрации и 3,6% пазарен дял, най-добрият резултат от 2002 г).

Значителен принос дадоха автомобилите на метан и природен газ - с повече от 230 хил. нови регистрации, което е почти 1/5 от продажбите на FGA в Европа. В частност за Италия, благодарение на продължителната екологична ангажираност, показана в последните години, през 2009 г. пазарният дял на FGA сред автомобилите с алтернативно гориво е почти 50%.

През декември, FGA постигна по-добър резултат в сравнение с европейския пазар – бяха регистрирани 82 хил. автомобила (21,9% повече от декември 2008 г.,) и пазарен дял от 8,2%.

Отличните резултати, реализирани през годината, бяха главно благодарение на марката Fiat. През 2009 година, с 965 хил. нови регистрации (+7,2 %, сравнено с 2008 г.), марката достигна пазарен дял от 7,1% (+0,5%), като това е също най-добрият резултат от 2001 г. насам.

Този успех се дължи до голяма степен на модели като Fiat 500, Panda и Punto. Panda постигна най-добри резултати откакто дебютира преди шест години; Punto, обновено в края на годината с новото Punto Evo, повиши пазарния си дял в сегмент B, от 7.8% до 8,1 %.

Изключителен принос за марката бе направен от автомобилите на метан и природен газ. Дори при Fiat – марката с най-ниски нива на емисии в Европа –бяха регистрирани 200 хиляди автомобила с алтернативно гориво или приблизително 20% от всички продажби на Fiat в Европа.

Впечатляващо развитие бележи и марката Lancia, която през 2009 г. регистрира почти 121 хил. автомобила в Западна Европа, достигайки пазарен дял 0,9% (+0,1 процента в сравнение с 2008), най-високият за последните осем години. За успеха в Италия (повече от 102 хил. нови регистрирани автомобила и пазарен дял от 48%) помага гамата LPG EcoChic, реализирала 30% от всички продажби на марката. През своята първа година новата Lancia Delta се превърна в най-известният модел, продаван от марката извън Италия.

Годината беше добра и за Alfa Romeo, която регистрира почти 109 хил. нови автомобила, 8% повече от 2008 г.. Увеличението с 0,1%, доведе до 0,8% пазарен дял. Този растеж бе достигнат благодарение най-вече на модела MiTo, от който в Европа са продадени повече от 61 хил.

Коментари
comments powered by Disqus