Дигитален хиперкар в чест на една спортна икона от 60-те години
Рикардо Анджелини проектира Porsche 906 Hommage – или, ако предпочитате, Carrera 6.1. Професионалните ангажименти на дизайнера обаче са към друга марка.
През 1966 г. Porsche изпраща на пистите Carrera 6, усъвършенствана версия на открития модел за планински състезания. Автомобилът с вътрешнофирмено название Porsche 906 стартира за първи път в „24-те часа на Дейтона”. Двамата пилоти Ханс Херман и Херберт Линге заемат шесто място в общото класиране и са победители в класа на двулитровите прототипи. В състезанието „Тарга Флорио” Porsche 906 за първи път извоюва победа в генералното класиране, изпреварвайки заводския отбор на Ferrari. Няма нужда да припомняме, че тези успехи са само стартов изстрел за дълга серия от триумфи в моторните спортове. И че отдавна вече е време за ново издание на този болид за продължителни състезания.
Точно този зов на сърцето е последвал и Рикардо Анджелини, като е сътворил цели две дигитални версии на 906 Hommage. Разпознаваемият облик с акцент върху моторните спортове показва свръхголеми крила, по избор в цветовета на Gulf или на Залцбург. Дълбоката предна престилка и драматичният дифузор придават на проекта изглед на много по-мощна машина в сравнение с оригинала от 60-те години. Тогава Carrera 6 е задвижвана от доработена и подсилена версия на агрегата от 911 – двулитров шестцилиндров боксер с карбуратор и 220 к.с. Не бихме се учудили, ако за своя Hommage Анджелини си е представял четворно или петорно по-висока мощност.
С подобни нива италианецът едва ли има досег в работното си всекидневие – понеже той е главен дизайнер в Tata Motors Italy. На въпроса дали можем да очакваме хиперкар на Tata, той се усмихва: „Вече имаше нещо такова - Tata Tamo Racemo, но търсенето показа ясно, че Tata и занапред ще бъде марка за масови автомобили. Поне на първо време.” Според Анджелини, който през последните 14 години е работил и за Bertone и Changan, проектирането на хиперкар е клапан за изпускане на творческа енергия. „Аз прескачам назад-напред между автомобилното производство, концептуалното творчество и характерния дизайн. Така най-добре мога да преработя всякакви влияния от архитектурата, изкуството, книгите или продуктовия дизайн.”
От масовото автомобилно производство до концептуалното изкуство
Преработването на влияния е отразено в един втори дизайнерски проект за модела на Porsche – става дума за издържаната в бяло шосейна версия. Без свръхоразмерените спойлери, сплитери и странични отвори за въздух. Отсъствието им прави фигурата на автомобила по-изящна и далеч не толкова брутална. В комбинация с шикозните LED светлини, преизкаващи актуалната светлинна графика на Porsche, човек без особени усилия може да си представи този автомобил на истински път. А още по-добре – в собствения си гараж.
Заключение
Независимо дали е във версия за 24-часово състезание, или за шофиране по пътищата – харесват ни и двете. Сваляме шапка за тези проекти с красноречив намек в посока Цуфенхаузен.
Текст: Патрик Ланг