Платформата позволява по-гъвкава интеграция на задвижващи агрегати и компоненти
Новото Porsche 911 на серия 991 е на пазара още от 2011, като през 2015 претърпя обновяване. А през 2018 стъпва новата единайсеторка, но вече и с опция за хибридно задвижване.
Новото Porsche 911 с по-широка следа
Новото поколение на единайсеторката вече е по пътищата, като доскоро Porsche го тестваше под каросерията на сегашната серия. Сега за пръв път новото Porsche 911 е уловено с новата каросерия на зимния тест.
Платформата на Porsche и за новото на R8 и наследника на Aventador
Новото осмо поколение на Porsche 911 ще бъде базирано на новата платформа за спортни автомобили на Porsche. Тя позволява по-гъвкава интеграция на задвижващи агрегати и компоненти на шасито. Върху тази платформата ще се изграждат също в по-късен етап новото Audi R8, както и наследникът на Aventador.
За пръв път легендарният спортен автомобил ще има и хибридно задвижване. Ясно доказателство за това е, че под лепенката на левия калник на предишния прототип има скрита капачка - контакт за зареждане? Както казва Ерхард Мьосле, главен ръководител на проекта Porsche 911, марката се бори с проблема пространство при плъгин хибрида. В интервю за Car and Driver Мьосле каза: "Ние сме изправени пред много проблеми, които тепърва ще трябва да бъдат решени. Най-голямото предизвикателство е как да поберем пакета акумулатори в новото 911, като едновременно с това да намалим теглото на батерията”. Той ясно отхвърли в средносрочен план да стартира чисто електрическо 911. „Ако изобщо ще го има, това ще стане в много далечно бъдеще".
Иначе, агрегатите ще трябва да заемат малко по-централно място, задвижването на задните колела си остава, предвидени са също така и версии със задвижване на четирите колела като моделите S , GTS и GT3. Задвижването ще става с актуалния 3,0-литров турбо боксеров двигател, както и другите степени на мощността ще бъдат съответно коригирани по отношение на конските сили и разхода на гориво. Досегашният ръководител на развойна дейност на Porsche –Хатц , упорито отказваше внедряването на четирицилиндров боксеров двигател. Въпросът е дали този отказ ще бъде валиден и при настоящия старт на пазара.
Уловените сега прототипи разкриват също и нов електрически спойлер с три части, разположен по протежение на цялата ширичината на задната част, обрамчен от нови задни светлини с непрекъсната LED светлинна лента. Новият капак на двигателя този път достига директно в бронята. Страничните задни прозорци са силно маскирани и изглежда, че са получили нова форма.
Определено по-широка следа на двете оси
Предишните прототипи бяха с тесни версии на каросерията с впечатляващи арки на калниците, по късно нашите ловци на прототипи също уловиха варианти с разширени арки на калниците. С впечатляващите уширения на калниците Porsche вероятно иска да тества динамиката на различните компоненти.
На този ранен етап на развитие Porsche е привлякъл също и производителите на гуми Pirelli и Goodyear/Dunlop. Както се вижда от прототипа на тясното Porsche 911, задният мост е доста широк, изпитателният автомобил е с 20-цолови джанти, обути в гуми 305/30. Тази комбинация колело/гума в момента също се използва в 991. Широкият каросериен вариант изглежда също има и по-широка следа на предната ос.