Следващото издание на модела за 2019 (дебют в края на лятото на 2018) вече е по пътищата
Новото Porsche 911 на 991 серия е вече на пазара от 2011, като през 2015 претърпя фейслифт. През 2018 стъпва новата единайсеторка като версия 992, но също вече и с опция хибридно задвижване. Стартиращото Porsche 911 Turbo беше уловено като прототип.
Следващото поколение на модела за 2019 (премиера в края на лятото на 2018) вече е по пътищата. Новото Porsche 911 за първи път беше уловено по време на зимните тестове с новата каросерия, след което той бе на изпитания по пистата Северната дъга на Нюрбургринг. Първите прототипи на Porsche 911 Turbo, който ще стъпи през 2019 като сериен модел, са вече по пътищата.
Платформата на Porsche споделена с R8 и правоприемника на Aventador
Новото осмо поколение на Porsche 911(992) ще бъде базирано на новата платформа за спортни автомобили на Porsche. Тя позволява по-гъвкаво интегриране на задвижващите агрегати и компонентите на шасито. Върху тази платформа ще стъпят също на по-късен етап новото Audi R8, както и наследника на Aventador.
За пръв път легендарният спортен автомобил ще има и хибридно задвижване. Пробегът ще бъде някъде между 30 и максимум 50 километра. Ясно доказателство за това е, че под лепенката на левия калник на предишния прототип има скрита капачка - контакт за зареждане. Както казва Ерхард Мьосле, главен ръководител на проекта Porsche 911, Porsche се бори при плъгин хибрида с проблема за пространството. В едно интервю за Car and Driver Мьосле каза: "Ние сме изправени пред много проблеми, които тепърва ще трябва да бъдат решени." Най-голямото предизвикателство е как да поберем пакета акумулатори в новото 911, като едновременно с това да намалим теглото на батерията. Той ясно отхвърли в средносрочен план появата на чисто електрическо 911. "Ако изобщо ще го има, това ще стане в много далечно бъдеще."
Няма да има четирицилиндров в новото Porsche 911
По този начин базовата версия щи удари маркировката от 400 к.с., а S-моделите ще достигнат 450 к.с. Досегашният шеф по развойната дейност на Porsche –Хатц, упорито отказваше внедряването на четирицилиндров боксеров двигател, както и 2,5-литровия боксеров от моделите 718. Също така ще стане ясно, че версиите GT вече няма да бъдат оборудвани с атмосферни двигатели, а ръчните скоростни кутии ще отидат в историята и напразно ще ги търсят при 992.
Уловените сега прототипи разкриват също и нов електрически спойлер с три части, разположен по протежение на цялата широчина на задната част, обрамчен от нови задни светлини с непрекъсната 3-D-LED светлинна лента. Новият капак на двигателя този път достига директно бронята. Страничните задни прозорци са силно маскирани и изглежда, че са получили нова форма.
Новият единайсетак с дигитален кокпит
Последните снимки позволяват също така за пръв път да се надникне в Porsche 911: може да се види нов волан с три лъча и лостове, както и малък кръг в средата. Зад него, въпреки силно маскирания интериор, може да се разпознае кокпитът. Той си остава с централно разположен тахометър. В бъдеще обаче това ще бъде единственият аналогов инструмент, всички останали ще бъдат дигитални. Освен това инструментариумът се слива със седящия в близост централен екран.
Техниката е от палитрата на Volkswagen. Тук инженерите от Волфсбург предлагат в Audi TT наред с другите неща и напълно дигитален кокпит. Така дисплеят в пилотската кабина е станал по-голям, четири от петте дисплея са цифрови, а мониторът в централната конзола е пораснал.
Определено по-широка следа на двете оси
Предишните прототипи бяха с тесни версии на каросерията с впечатляващи арки на калниците, по късно нашите ловци на прототипи също уловиха варианти с разширени арки на калниците. С впечатляващите уширения на калниците, Porsche вероятно иска да тества динамиката на различните компоненти.
На този ранен етап на развитие Porsche е привлякъл също и производителите на гуми Pirelli и Goodyear/Dunlop. Както се вижда от прототипа на тясното Porsche 911 задният мост е доста широк, изпитателният автомобил е с 20-цолови джанти, обути в гуми 305/30. Тази комбинация колело/гума в момента също се използва в 991. Широкият каросериен вариант изглежда също има и по-широка следа на предната ос. Тук 911 е пораснал с няколко милиметра, докато на дължина е по-голям с по два см (сега 4,52 метра). Само при промяната на модела от 997 на 991 са добавени 6 см, отгоре. Дори и теглото на новия Porsche 911 (992) е повече. Не е чудно, защото Porsche залага на повече системи за подпомагане и повече комфорт.
Уловен е Porsche 911 Turbo
Само една година след началото на нормалния 911, Porsche отново ще добави гореща турбо версия, която отново ще бъде по-широка. Уловеният прототип има допълнителни уширения на калниците и на двете оси и по този начин отново е значително по-широк от нормалния единайсетак. В прототипа ясно се очертава и увеличената спирачна система, новите по-широки джанти на задния мост и, разбира се, въздухозаборници пред арките на задните колела. Това, което всъщност още липсва, е големият типичен заден спойлер.
По отношение на задвижването, той остава верен на 3,8-литров битурбо боксеров агрегат, който със сигурност ще генерира завидните 600 к.с., във версия S дори до 640 к.с. Задвижването на всички колела и управлението на задните също е задължително.