На автомобилния салон в Лос Анджелис Porsche ще представи новия 911 Dakar – високопроходим вариант на иконата 911.
Името на първия сериен 911 с повишена проходимост е отпратка към историческата крайна победа на Porsche в ралито Париж-Дакар. Триумфът през 1984 г. е постигнат с модифицирано Porsche 911 – за първи път със система за двойно предаване.
Над 10 000 километра офроуд изпитвания
При тестването на автомобила развойните инженери около главния мениджър на проекта Ахим Лампартер не са се ограничили само с интензивното използване на тестовите офроуд трасета във Вайсах. На практика развойният екип тества 911 Dakar по целия свят при екстремни условия, изминавайки над половин милион километра, включително над 10 000 км офроуд. На тестовата писта „Шато дьо Ластур“ в Южна Франция например се изпитва управлението на автомобила върху типични рали трасета за фините настройки на окачването.
Валтер Рьол е впечатлен от управлението върху сняг и лед
Двукратният световен рали шампион Валтер Рьол използва възможността да изпробва 911 Dakar по тежките тестови трасета на Арйеплог, Швеция. Дебелият лед на замръзналите езера предоставя на тестовите пилоти на Porsche идеалната основа за приблизително 90% компактна снежна повърхност – по-реалистичен сценарий в сравнение с просто слой лед. С ниския коефициент на триене на снега всичко се свежда до сцепление и прецизно кормилно управление. Дори в офроуд условия едно Porsche 911 трябва да предоставя точна обратна връзка. „Автомобилът е невероятно забавен за шофиране“, твърди Рьол. „Всичко работи толкова прецизно и уверено. Никой клиент на Porsche няма да повярва на всички тези неща, които може да направи с автомобила, докато не седне лично зад волана.“
Интензивни изпитания в скалисти местности и пясъчни пустини
Новият 911 Dakar е трябвало да се докаже също по бързи пясъчни трасета и високи дюни. В Дубай и Мароко тестовите пилоти безмилостно шофират спортния офроуд автомобил нагоре по стръмни 50-метрови дюни при температури до 45°С. „911 Dakar демонстрира уверена динамика дори в пустинята“, казва Франк Мозер, вицепрезидент на моделната линия 911/718. „Особено тук 911 Dakar може да извлече максималното от преимуществата на своята концепция – комбинацията от ниска маса, по-висок пътен просвет, мощен задно разположен двигател и късо междуосие създава вълнуващо изживяване зад волана. Успях да го изпитам лично по време на тестови шофирания в Сахара.“