Високоефективният автомобил със спортно окачване и изключителна аеродинамика
Porsche сваля воала от новия 911 GT3 . Седмото издание на този високоефективен спортен автомобил също е разработено в тясно сътрудничество с Porsche Motorsport. Той пренася чиста състезателна технология в сериен модел дори по-последователно отвсякога: разположението на предния мост с двойни носачи и усъвършенстваната аеродинамика със задно крило с лебедов врат и поразителен дифузор произхождат от успешния GT състезателен автомобил 911 RSR и 375 kW (510 к.с.) четирилитровият шестцилиндров двигател е базиран на задвижването на 911 GT3 R, изпробвано и изпитано в състезания за издръжливост. Акустично впечатляващият високооборотен двигател също се използва практически непроменен в новия 911 GT3 Cup. Резултатът е брилянтна машина за шофиране: ефективна и емоционална, прецизна и високопроизводителна - идеална за пистата и превъзходна за всекидневна употреба.
Отличителната сила на 911 GT3 се крие в сумата от неговите характеристики. С максимална скорост от 320 км/ч (318 км/ч с PDK) той е дори по-бърз от предишния 911 GT3 RS. Той ускорява от нула до 100 км/ч за 3,4 сек. Porsche предлага и новия модел с шестстепенна ръчна скоростна кутия за особено пуристично изживяване при шофиране. Изисканата аеродинамика се възползва от опита, придобит от моторните състезания и генерира значително повече притискателна сила, без да оказва значително влияние върху коефициента на съпротивление. В работна позиция ръчно зададените елементи на крилото и дифузора значително повишават аеродинамичното налягане при високи скорости в завои. Това обаче е запазено строго за изпълнения по пистата, тъй като там 911 GT3 може да изиграе всичките си козове. На Северната дъга на Нюрбургринг, традиционен еталон за всички спортни автомобили на Porsche, той постави впечатляващ рекорд: по време на окончателната настройка 911 GT3 стана първият сериен модел с атмосферен двигател, който преодоля седемминутната граница. Тестовият пилот Ларс Керн отне само 6: 59,927 минути за пълна обиколка от 20,8 километра. По-късата 20,6-километрова писта, която преди е служила за еталон, е изпълнена от 911 GT3 за 6: 55,2 минути. Работейки върху предлаганите по избор гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 R, новият модел непрекъснато доставяше своите резултати в няколко обиколки в експертните ръце на посланика на марката Porsche Йорг Бергмайстер. За нега това е "най-добрият сериен автомобил", който опитният професионален пилат някога е карал на "Зеления ад".
Въпреки по-широк корпус, по-големи джанти и допълнителни технически характеристики, теглото на новия GT3 е наравно с предшественика си. С ръчна скоростна кутия тежи 1418 кг, с PDK 1435 кг. Предният капак, изработен от подсилена с въглеродни влакна пластмаса (CFRP), леки стъклени прозорци, оптимизирани спирачни дискове и ковани джанти от леки сплави осигуряват дисциплина в теглото, както и капакът на отделението на задната седалка. Леката спортна изпускателна система намалява теглото с не по-малко от десет килограма. С безстепенно електрически регулируеми изпускателни клапи, той хармонизира силно емоционално звуково изживяване със стандарта за емисии Euro 6d ISC FCM (EU6 AP). Комбинираният разход на 911 GT3 е 13,3 л/100 км (PDK 12,4 л).
Неговите състезателни гени са изразени практически във всички детайли на новия 911 GT3. Кокпитът е съобразен с актуалното издание на модела. Нова функция е екранът на пистата: с натискане на бутон той намалява цифровите дисплеи отляво и отдясно на централния брояч на оборотите, които достигат до 10 000 оборота, до информация като индикатор за налягане в гумите, налягане на маслото, масло температура, ниво на резервоара за гориво и температура на водата, които са от съществено значение при движение по веригата. Той също така включва асистент за визуално превключване с цветни ленти отляво и отдясно на оборотомера и светлина за превключване, получена от Motorsport.
Специално за моделите Porsche GT, клиентите все повече искат персонализирано оборудване. Поради тази причина гамата Porsche Exclusive Manufaktur се предлага и за новия 911 GT3 и се допълва от специфични за GT 3 опции като лек покрив, изработен от видими въглеродни влакна. Други акценти включват външни огледални корпуси , изработени от карбон, затъмнени предни светлини с LED матрица и съвпадащи задни светлини от ексклузивен дизайн с дъга от светлина без червени компоненти. Оцветените в червено или в акула синьо боядисани джанти подобряват черните алуминиеви джанти. В интериора детайлите на оборудването като циферблата за оборотомера и хронометъра Sport Chrono, предпазните колани и тапицерията поставят елегантни акценти в цвета на каросерията или друг желан цвят.
Толкова ексклузивен, колкото и самият 911 GT3, е индивидуалният хронограф, който Porsche Design предлага изключително на клиентите на високоефективния спортен автомобил. Подобно на моторизирания си модел за подражание, той може да се похвали с динамичен дизайн, последователно изпълнение и висококачествена изработка.
Porsche предлага новия 911 GT3 с начална цена от 332 968 лв. с включен ДДС и специфично за страната оборудване *. Доставката е определена от средата на май 2021 г.