Най-мощният 911 с механична трансмисия цитира класически модели на марката
Porsche отново пуска лимитирана Sport Classic версия на текущата серия 911 (992). Колекционерското изпълнение е ограничено до 1250 броя и е вторият от общо четири модела с вдъхновен от класиката дизайн.
Още през 2020 г. компанията от Цуфенхаузен пусна 911 Targa 4S, първия модел от специално издание в стила на 50-те и 60-те години. Новият Sport Classic цитира легендарния 911 Carrera RS 2.7 от 1972 г. и заимства от оригиналния 911, произвеждан от 1964 до 1973 г. Така той е изцяло следва линията на предшественика си 997, който беше представен на IAA във Франкфурт през 2009 г. Неговите 250 екземпляра бяха разпродадени за няколко дни.
Патешка опашка на кърмата
Подобно на своя предшественик от серия 997, новият 911 Sport Classic се характеризира, разбира се, с фиксираната „патешка опашка“ на задния спойлер, която можеше да се види и на предишния модел. В сравнение със сегашните 911, Sport Classic има покрив с две изпъкналости, а леката вдлъбнатина между тях продължава в предния капак.
Иначе дизайнът на 911 се отличава с широките калници и престилки на турбомоделите. Джантите на колелата напомнят класическите Fuchs. Porsche предлага ексклузивно 911 Sport Classic в цвят Sport Grey Metallic, от октомври 2022 г. ще има и покрития в черно, син металик и друг нюанс на сивото. Двете ивици на предния капак, покрива и задния спойлер в спортно светлосиво подчертават облика на спортен автомобил. Porsche позволява и други цветове по ваш избор.
Sport Classic трябва да се различава от серийния си аналог и отвътре. За тази цел Porsche предлага легендарния десен на текстила Pepita за вътрешната страна на вратите и централните части на седалките. Освен това клиентите могат да избират между двуцветен кожен салон в черно или в коняк. Баджовете Sport Classic със серийния номер, специалните панели на праговете и дисплеите в дигиталния кокпит също са част от обхвата на обзавеждането.
550 к.с. и механична скоростна кутия
Няма от какво да се срамува и задвижването на колекционерския 911. Тъй като шестцилиндровият битурбо боксер получава 550 к.с. от 3,7-литровия си работен обем – в съчетание със седемстепенната ръчна скоростна кутия, 911 Sport Classic е най-мощният 911 с механична трансмисия в актуалната гама на Porsche. Активното управление на окачването на Porsche (PASM), чиито амортисьори реагират на динамични промени, също е на борда, за да донесе адекватно представяне на пътя. PASM се комбинира със спортно окачване и десетмилиметрово спускане към пътя като стандарт. Функцията за междинна газ (auto-blip) компенсира разликите между скоростите на зъбните колела при смяна на предавките. Специално настроена за модела спортна изпускателна система осигурява и спортен звук.
Porsche 911 Sport Classic ще бъде на пазара от юли 2022 г. и вече фигурира в ценоразписа на Porsche срещу най-малко 272 714 евро. Изключително за купувачите на модела Porsche Design е проектирал хронограф, който се доближава до дизайна на колекционерския автомобил.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Porsche