Апокалиптично Porsche с визия от Париж-Дакар и амбиция за Сибир
Голям просвет и дебели гуми с грайфери – това Porsche действително е различно. 911 Syberia RS следва стъпките на някогашни рали машини.
Откакто през 1984 г. Porsche взе участие в ралито Париж-Дакар с три прототипа 953 (и спечели легендарната пустинна надпревара), от време на време изплува темата за повдигнат 911 с високи колела под грамадни калници. През последните години тази тенденция се засили още повече. Подобно на новата мода стари шосейни мотоциклети да бъдат превръщани в "Scrambler" варианти с дебели офроуд гуми, все повече класически 911 бяха подложени на подобна преработка.
Нова машина от тази категория е Porsche 911 Syberia RS. Фирмата H&R Federn (произвеждаща пружини за окачването), която е взела дейно участие в трансформацията, не предоставя много информация. Единственото, което съобщават – и което бездруго е ясно, – е, че ходовата част е създадена със съдействието на развойния отдел на H&R и че Syberia RS е произведен през 1986 г. и е внесен от Япония. Зад проекта стои фирма с название Burkhard Industries, за която в момента не може да се намери никаква информация освен данните от търговския регистър.
Нова ходова част със съосни пружини и амортисьори
По-подробни са все пак сведенията за вградената в прототипа ходова част. Тук серийното окачване с торсионни пръти на 911 е отстранено и вместо него е конструирано изцяло ново окачване. Монтирани са регулирани по височина съосни пружини и амортисьори със специално изработени чашки и опорини легла; към тях преработеното Porsche е получило стабилизатори на RS.
Остава и да хвърлим поглед и към хубавия снимков материал, в който преработеният 911 е представен с внушителни офроуд гуми Hankook, перфорирана броня за сафари с лебедка, допълнителни прожектори върху капака на багажника и голяма платформа за багаж на покрива. В задната част се вижда изпускателната уредба с голямо крайно гърне и две тръби в средата.
Изображенията от вътрешността показват спортен волан Momo, облечен с нещо като велур, и изцяло черупкови седалки, рамкирани от клетка за защита при преобръщане. Не разполагаме с друга информация, като например за повишена мощност или допълнителни мерки при преустройството.
Текст: Торстен Зайбт
Снимки: H&R