Това Porsche 911 с четири врати е построено от тексасец през 1967 г. Днес "Foursche" се смята за изгубено. Самата фирма Porsche е обмисляла създаването на четириместен автомобил, но не и на модел с четири врати.
"Просто го направете" – това може би е имал предвид г-н Дик, когато през 1967 г. изпратил едно Porsche 911 на калифорнийската фирма за каросерии Troutman & Barnes. Дик Трутман и Том Барнс разрязват 911 наполовина, добавят 53 сантиметра ламарина и сглобяват цялото нещо с още две врати от друг 911, обърнати и скъсени. В крайна сметка в прочит е по-диво, отколкото в действителност: На снимките спортният автомобил, удължен от 4,21 на 4,74 м, изглежда доста хармоничен.
Стратегия с еднакви части: врати и седалки от 911
Стратегията на еднаквите части продължава и вътре: задните седалки са същите като предните. Това означава, че четирима души могат да пътуват с необикновеното Porsche и всеки от тях може да излезе през собствената си врата. Тънка втора колона стабилизира удължената каросерия на "Foursche".
Porsche 911 с 4 врати Troutman & Barnes (1967)
В задната част е разположена най-мощната версия на двулитровия шестцилиндров боксерен двигател по онова време; моторът генерира 160 к.с. В теста на auto motor und sport от 1966 г. серийната версия без удължаване ускорява от нула до 100 км/ч за 7,6 секунди и след това достига максимална скорост от 222 км/ч. Теглото на фабричен 911 S е 1030 кг. С преоборудването и климатика е възможно да са добавени няколко десетки килограма. В Германия серийният автомобил е струвал 24 480 марки. Между другото, г-н Дик подарил трансформирания по този начин модел на съпругата си за Коледа. Днес се твърди, че автомобилът е изчезнал.
Идеята за Porsche с четири врати: от 356 до Taycan
356 Type 530
През 50-те години на миналия век вече има прототип на Porsche 356 с повече пространство: вратите и междуосието на Type 530 са удължени, а покривът отзад е повдигнат. Твърди се, че Фердинанд "Фери" Антон Ернст Порше, който станал баща на 26-годишна възраст, е отдавал значение на факта, че семействата също могат да карат Porsche. Въпреки това Type 530 не е имал четири врати.
Type 754 T7
Прототип остава и Type 754 от 1959 г. Под ръководството на сина на Фери Порше – Фердинанд Александер, конструкторите създават три версии на наследника на 356: той трябва да предлага повече пространство и да е позициониран в по-висок клас. Версиите Т7 и Т9 предлагат място за четирима души, а Т8 е с 2+2 места. Именно той ще бъде в крайна сметка онзи, чийто силует познаваме и днес като 911.
928 S
През 1977 г. с модела 928 Porsche започва да произвежда комфортен спортен автомобил за продължителни пътувания. Дългите предни врати улесняват влизането в нишите на задните седалки, но там в действителност няма много място. Това се променя с удължения прототип, който Фери Порше получава като подарък за 75-ия си рожден ден през 1984 г. Той остава единична бройка; удълженият 928 не влиза в серийно производство.
928 H50
Две години по-късно в Porsche правят още един опит: през 1986 г. вече е качен на колела прототипът H50. Съществуват два варианта, и двата с четири врати. Но устойчивостта на каросерията не се оказва убедителна при тестовете. Един черен модел с четири врати и задна част, наподобяваща комби, сега е част от музейната колекция.
989
В края на 80-те години идеята за Porsche с четири врати придобива формата на 989. Строго погледнато, има няколко форми, защото за Porsche с четири врати се тестват осемцилиндрови двигатели с предно и задно разположение. Porsche изпитва осемцилиндров двигател с водно охлаждане в купетата на Mercedes от серията 124, докато новият шеф Венделин Видекинг не спира проекта от днес за утре и не насочва целия капацитет към разработването на 996 и Boxster. Използваните в развойния процес автомобили са натоварени на влак, докато тестовете все още са в ход в Швеция, и са докарани в Щутгарт. Един от тях и до днес е в колекцията на музея.
Panamera
Първото серийно Porsche с четири врати е Cayenne от 2002 г. Но спортен седан започва да се произвежда серийно едва през 2009 г. с Panamera. Първоначално моделът с четири врати се задвижва от осемцилиндрови двигатели със и без турбокомпресор, а понякога дори от трилитров шестцилиндров TDI от Audi.
Taycan
Да, как да наречем Taycan? В края на краищата първото електрическо Porsche е Lohner с неговите двигатели в главините на колелата. Но Taycan действително е сериен автомобил и е по-успешен в продажбите от иконата 911.
Заключение
Днес вече не е необходимо някой да поръчва удължен вариант от фирма за каросерии, ако иска да вози семейството си с Porsche. В началото на деветдесетте години самата компания промотира за кратко 911 като идеалния семеен автомобил: "Можете да закусвате по-дълго. Връщате се по-рано за вечеря. Има ли по-добър автомобил за семейството?"