С технологии като турбокомпресори с променлива геометрия и рафинирана система за двойно предаване, шестото издание на Turbo е по-бързо, но и по-цивилизовано откогато и да било.
480 конски сили карат водача да се чувства като куршум в цевта на пистолет - това са 220 к. с. повече от мощността на първата версия от 1975 г. и 60 к. с. повече от последния вариант, базиран на серията 996. Какво се случва, когато при 5000 об./мин “натиснете спусъка”? Следва спиращо дъха ускорение, при което оборотите на двигателя и концентрацията на водача се изстрелват към своя предел. Най-интересното е, че това, което се случва всъщност, става наистина светкавично, но усещането за бързина е толкова трудно определимо, колкото и скоростта на пътнически самолет от страна на пътниците. След 3,7 секунди се прекрачва границата от 100 км/ч, а след малко повече от дванайсет се преминава и бариерата от 200 км/ч. Появи ли се мокра настилка, дистанцията на този автомобил спрямо конкуренцията се увеличава още повече.
Сцеплението на спортните “валяци”
остава безупречно при всякакви условия. До свирене на гуми може да се стигне само при отявлена преднамерена провокация от страна на водача. Стигне ли се до поднасяне на задницата, върху която се пада по-голямата част от собственото тегло на спортния модел, преразпределянето на мощността моментално я връща “в правия път”. Системата ESP се включва фино, изключително за кратко и само при екстремни ситуации. Водимостта и прецизността на кормилната уредба са на възхитително високо равнище, успявайки да останат прагматично-цивилизовани и без да достигат до някакви ексцесивни прояви на безкомпромисност.
За постигането на ултимативно напречно ускорение
е достатъчно просто наличието на завой, тъй като ниско летящият швабски изтребител лесно позволява да се изнесе задницата, докато късно активиращата се система ESP я стабилизира обратно. При подобни упражнения водачът бързо оценява добрата странична опора на удобно тапицираните спортни седалки. Те услужливо поемат телата на водача и спътника му и тогава, когато още по-щедро оразмерените отпреди керамични спирачки сложат край на високоскоростните експерименти със своята брутална ефективност. Всъщност едва ли и някой е очаквал нещата да стоят другояче при един висококаратен спортист с марката Porsche… Най-новото издание на 911 Turbo не се натрапва с излишна показност и не изисква зад волана му непременно да стои непрекъснато търсещ одобрението на останалите расов мачо. Казано по друг начин, тук бързината не е интерпретирана по някакъв подчертано екстровертен начин, а по-скоро дава на водача приятната увереност, че е винаги на разположение, и то в излишък.
Текст: ams
Снимки: ams