Какво се получава, когато Porsche кръстоса спортния 911 GT3 R Hybrid и прототипа 918 Spyder? Отговорът може да видите на Северноамериканското автомобилно изложение в лицето на състезателното купе със средноразположен двигател 918 RSR.
Новият модел от Цюфенхаузен използва силовия тракт на прототипа 918 Spyder, който предстои да се превърне в сериен модел. V8 моторът (в официалния пресрилийз не е уточнен работният обем, но със сигурност става дума за разработка на 3,4-литровия двигател от RS Spyder) генерира в тази си версия 563 к.с. при 10 300 об./мин. Тягата от него се предава единствено на задните колела посредством шестстепенната състезателна трансмисия от RS Spyder, но предните колела също са движещи. За това отговарят два независими електромотора, като мощността на всеки един от тях е 75 кВт (общо 204 к.с.). По този начин максималната мощност достига впечатляващите 767 к.с., които обаче не са налични във всеки един момент.
Причината е, че двата електромотора, които изпълняват и функцията на генератори, се захранват не от батерии, а от маховик. Системата бе разработена от Williams за болида им от 2009 г. във Формула 1. Тя обаче така и не направи състезателен дебют в шампионата, но впоследствие бе монтирана в Porsche 911 GT3 R Hybrid и много бързо доказа своята ефективност в маратонските състезания. При нея енергията, отделяна при обратно ускорение, се предава на електрически маховик, който се върти с приблизително 36 000 об/мин. Енергийната плътност на тази система е по-добра от класическите батерии, но тя може да предостави необходимата енергия на двата електромотора само в рамките на осем секунди и то ако е напълно заредена. При всеки случай обаче тези осем секунди са напълно достатъчни за осъществяването на едно изпреварване, като същевременно системата може да се използва и за намаляване на разхода, което пък е от голямо значение за маратонските състезания заради по-малкото спирания в бокса.
Инженерите на Porsche са направили всичко възможно, за да сведат до минимум теглото на 918 RSR, ето защо шасито е изработено изцяло от подсилена с карбонови нишки пластмаса като при представения в Женева 918 Spyder. За разлика от него обаче монококът е затворен и вратите се отварят нагоре.
Не е изключено 918 RSR да представя визията на бъдещия сериен 918 Spyder, естествено, с изключение на масивното задно крило, което ни напомня, че в случая става дума за класически състезателен автомобил. Като цяло обаче стилистиката на двата модела е сходна. В салона все пак има известни промени, като едната от тях се налага от факта, че маховикът е монтиран на мястото на пасажерската седалка. Същевременно тъчскрийн контролният панел е отстъпил място на класическите превключватели. Впечатление прави и цялостното оформление на интериора – комбинация от алуминий, карбон и кожа.
По всяка вероятност Porsche 918 RSR ще се появи на пистата, тъй като целта на компанията е да го използва като подвижна лаборатория (аналогична е и схемата при 911 GT3 R Hybrid). Много е вероятно първото състезание за новия модел да бъде „24-те часа на Нюрбургринг“.