Новият двигател ще бъде тестван в реални условия
Феновете на Porsche ще трябва да почакат, за да видят прототипа 919 Hybrid в музея в Цюфенхаузен, тъй като германците планират участия с него и догодина. За съжаление обаче те ще бъдат извън календара на Световния шампионат по издръжливост.
В средата на лятото Porsche обяви, че ще сложи точка на заводската си програма в LMP1. Германците напуснаха WEC като победители в „24-те часа на Льо Ман”, шампиони при производителите и шампиони при пилотите, но това не е финалният акорд на успешната програма.
Развитието на новия V6 на германците, който трябваше да дебютира през 2018 г., не бе прекратено, а напротив. Работата по задвижващата система продължи в базата във Вайсах, а от последното съобщение на Porsche става ясно, че той ще бъде монтиран под капака на 919
„Иновативният състезателен автомобил ще участва в много индивидуални събития през годината”, гласи пресрелийзът на германците, които обаче уточняват, че тези събития няма да са част от WEC и че при новата си конфигурация автомобилът няма да следва ограниченията в техническия правилник за количеството използвана енергия и гориво.
Работата по 919 е свързана с програмата на Porsche във Формула Е. Екипът от Вайсах ще влезе в шампионата за старта на шестия сезон, което е приблизително в края на 2019 година. Тестовете на напълно готовия електрически автомобил са планирани за началото й.
Развитието на V6 мотора и появата му под капака на 919 Hybrid обаче неизбежно ще даде и все по-голяма сила на слуховете, че германците се подготвят за завръщането си във Формула 1 през 2021 г., когато правилникът за новите двигатели влиза в сила.