Porsche е вторият производител в WEC след Audi, който представи състезателния си автомобил. 919 Hybrid остава в осеммегаджауловия клас и отново използва две системи за възстановяване на енергията.
Докато новият R18 на Audi е революционна крачка напред спрямо предшественика, то 919 Hybrid е еволюция на миналогодишния автомобил. Базовата архитектура е запазена непроменена, но екипът от Вайсах е направил серия от подобрения, които трябва да са достатъчни за спечелването на "Льо Ман" и WEC за втора поредна година.
Двултировият V4 все още е сърцето на 919 Hybrid, но след ограниченията, които организаторите от ACO и ФИА наложиха относно разхода на гориво, максималната му мощност пада под 500 к.с. За да компенсира изоставането в тази посока, Porsche оптимизира хибридната система.
За предната ос отново отговаря мотор/генератор, който работи в синхрон със системата за повторно използване на изгорелите газове. Тя не използва турбината на турбокомпресора, а втора турбина, свързана в паралел. Електрическата енергия се съхранява в литиево-йонна батерия, чиито волтаж вече достига 800 волта - технология, която е приложена и при концептуалния Mission E.
Пиковата максимална мощност на задвижващия тракт на 919 Hybrid надхвърля 900 к.с.. Предаването е двойно, като мотор/генераторът отговаря за предните колела, а седемстепенната трансмисия прехвърля въртящия момент от двигателя с вътрешно горене към задните. Оакчването също е модифицирано, като промените са главно в областта на предната ос.
Porsche ще се възползва в максимална степен от новия правилник, който позволява три аеродинамични пакета в рамките на целия сезон. Този с високи нива на притискане ще дебютира на "Силвърстоун". За "Льо Ман" екипът от Вайсах ще подготви пакет с максимално ниско притискане и челно съпротивление, а третият ще бъде на разположение за финалните шест кръга от WEC.
Пилотската линия остава непроменена и през тази година. Шампионите Марк Уебър, Брендън Хартли и Тимо Бернхард ще отговарят за Porsche 1, докато екипажът Ромен Дюма, Марк Лийб и Нийл Яни носи номер две.