Швейцарската фирма за тунинг Sportec използва цялото си ноу-хау и с проекта Ferdinand се присъединява към многобройните екипи, занимаващи се с restomod преобразуване на Porsche 964.
Porsche 911 вече е класически спортен автомобил във всяка своя серия. Но има и фенове на 911, които искат техният 911 да бъде още по-класически. Точно тази клиентела обслужва restomod* браншът, към който сега се присъединява и опитният швейцарски тунер Sportec.
Базиран на Porsche 964 с въздушно охлаждане, спортният автомобил, качен върху джанти Fuchs в Хьори, кантон Цюрих, наподобява визуално легендарната Carrera RS 2.7, но иначе минава за абсолютно нов автомобил. Швейцарците наричат своята изява в категорията „restomod със задна дата“ просто Ferdinand – на името на Фердинанд Порше.
По-широк корпус, по-мощен боксер
Ferdinand е базиран безкомпромисно върху подобрена във всяко отношение гола каросерия – с голям брой усъвършенствани компоненти и големи количества леки материали. Корпусът на Ferdinand е с няколко сантиметра по-голям от всяка страна в сравнение със стандартната каросерия, което му придава излъчващ сила, но все пак дискретен външен вид. По-широката следа в комбинация с новонастроено спортно окачване и оптимизирани опорни точки на окачването, осигурява по-голяма стабилност в завои, по-спонтанно поведение при завъртане на волана и по-високи скорости в кривите – с други думи, значително подобрение в динамиката на пътя.
За това гарантира и силно доработеният боксерен двигател. Работният обем е увеличен на 3,8 литра, а тунингованият с нови вътрешности шестцилиндров мотор с въздушно охлаждане постига 325 к.с. и 399 Нм въртящ момент. Неговите отработили газове излизат през спортен ауспух с две крайни тръби, завършващи в средата. За термичното здраве на боксера се грижи допълнителен маслен охладител, който незабележимо поема въздух през малки канали в предната част. Модерните LED фарове осигуряват ясна видимост през нощта. Усещането за пътешествия на дълги разстояния идва с всеки процес на зареждане през алуминиевата капачка на резервоара, интегрирана в средата на предния капак. Спирачната система също е подобрена въз основа на дълъг опит в моторните спортове,. Ferdinand трябва не само да е бърз, но и да може да бъде спиран яростно. Sportec обещава значително по-къс спирачен път, отколкото при 964. Външният вид на Ferdinand се допълва от задния спойлер на капака на багажника.
Интериорът на Ferdinand е изцяло освежен. Демонстрационният автомобил, който беше създаден за Auto Zürich 2022, има синьо-сребрист интериор в допълнение към синьо-сребристата външна боя. Различните органи за управление, въртящите се бутони, както и зарядната станция за смартфона и превключвателите, са самостоятелно конструирани от Sportec. Двете планки за превключване на кормилната колона, както и късият лост за трансмисията блестят в спортен дизайн. С вградената мултимедийна система от висок клас можете да се наслаждавате на всякакъв вид музика – също и благодарение на усъвършенствана изолационна технология в интериора.
От Sportec обаче подчертават, че всеки клиент може до голяма степен сам да конфигурира своя Ferdinand. И при Sportec цените за такъв restomod на 911 се обсъждат само със самия клиент.
*Restomod е термин, използван първоначално в САЩ, който означава реставрация с добавяне на съвременни компоненти, позволяващи безопасно, комфортно и екологично шофиране на класическия модел. Най-често бива повишена и мощността на двигателя. Голям привърженик на restomod е телевизионната звезда Джей Лено.