Porsche или Subaru - все пак е с боксер! Devspeed Motorsports предизвикаха фурор със своето творение на най-голямото тунинг изложение - SEMA.
Да започнем по същество: да, това Porsche 911 GT3, поколение 997, вече няма оригиналния си двигател отзад. Вместо шестцилиндров атмосферен, четирицилиндров турбиниран агрегат от Subaru извършва задвижването. Ако искате да започнете тирада „Как можете...! Богохулство!“, трябва да спрете за момент и да ви обясним причината. Devspeed Motorsports са отговорни за преобразуването на автомобила, който в момента прави своя дебют на тунинг изложението SEMA в Лас Вегас. Като професионален дрифт състезател и експерт по тунинга, техният шеф Фарук Кугай очевидно не бяга от големите предизвикателства. Ето защо той беше много щастлив да купи Porsche 997.1 GT3 от 2007 г. на търг. Колата не само беше ударена от предишния си собственик, но и разглобена. Следователно Кугай получи само една безмоторна черупка и остави въображението си да свърши останалото.
Чао боксер, здравей боксер
Разбира се, американецът можеше да намери от някъде подходящ 3,6-литров плосък шестак и по този начин да избегне поляризиращите мнения. За сметка на това Кугай избра да остане верен на боксера, но смени марката. Резултатът е, че четирицилиндровия EJ25, който преди е работел в Subaru Impreza WRX STI от 2008 г., в момента се намира в задната част на неговото 911. 2,5-литровият четирицилиндров двигател не само има по-малко цилиндри и кубатура от оригиналния шестцилиндров двигател на Porsche, но и по-малко мощност, въпреки турбокомпресора. В WRX STI от 2008 г., според американските спецификации, двигателят по това време разполага с 297 к.с. и максимум 393 Нм- 118 к.с. и 12 Нм по-малко спрямо оригинала от Цуфенхаузен. От друга страна, японският агрегат е по-лесен за намиране (защото се произвежда в много по-голям тираж), по-лек е (цели 77 килограма) и може да се настройва с по-прости средства. Разбира се, Кугай бързо се справи с последното.
Повишаване на мощността
Шефът на Devspeed замени оригиналния турбокомпресор с щедро оразмерен аналог от Borg-Warner, който се поддържа от нов интеркулер. Освен това има променено подаване на гориво и модифицирани инжекционни дюзи, помпи и тръбопроводи. Специално изработена изпускателна система допринася за финалните 558 конски сили. Кугай запазва шестстепенната ръчна скоростна кутия на Impreza WRX STI, макар и в подобрена форма. Разбира се, новият двигател не стои в задната част на 911 безпричинно, а има за цел старият GT3 да блести още повече на състезателната писта. Новата, особено широка каросерия в стила на състезателния автомобил 911 GT3 R, която е дело на британците VAD Design, предлага оптимални условия за подобряване пистовите резултати. Това обяснява визуалната трансформация от модела преди към този след фейслифта на 997, която може да се види например в задните светлини.
Визуален микс от Porsche и Subaru
Кугай е избрал цялостно регулируемо окачване от BC Racing за 911 GT3. Джантите Rotiform съчетават класически дизайн на Porsche с пет спици с характерната златна цветова схема на Subaru и размери 10x19 и 13x19 инча, а върху тях стоят особено лепкави гуми Toyo Proxes R888R с размери 265/35 R19 отпред и 345/30 R19 отзад. Но това не изчерпва моторспорт нотката. Модифицираното Porsche 997 GT3 има крикова система, така че колелото да може да се смени възможно най-бързо по време на спирането в бокса. Нейната специална характеристика: Изисква значително по-малко подаване на въздух под налягане за повдигане на автомобила в сравнение с други системи. Като истински пистов звяр, японското Porsche има специално изработена клетка за безопасност. И като спортен автомобил със сърце на Subaru, разполага с емблематичната синя и жълта цветова схема, която познаваме от легендарните рали коли на японците.