Новият автомобил разполага само с механична предавателна кутия
В Ню Йорк дебютира откритият модел Porsche Boxster Spyder, предназначен за тези, които харесват емоциите на пистата или да кормуват по криволичещ път, за който е по-важен комфортът. Предполагаше се, че в основата на новата модификация ще лежи най-мощната в момента (330 к.с.) версия на Boxster с обозначение GTS, но се оказа къде-къде по-интересно.
В новия Spyder СЕ появява пренастроен мотор 3,8 от Carrera S (както, между другото, и в новия Cayman GT4). Мощността на Boxter е 375 конски сили (420 Нм). Това е С 10 к.с. по-малко от по-големия Cayman, но с равен максимален въртящ момент.
Новият автомобил е заимствал предната броня от най-бързия Cayman, и това съвпадение подсказва за родствената връзка. Дължината на Boxster Spyder е 4414 мм (с 40 мм по-дълъг от базовия Boxster) , а височината му е с 20 мм по-ниска – 1262 мм.
„Гърбавите” обтекатели зад седалките са знак на почит не само към предходния Boxster Spyder, но и в чест на победителя от състезанието в Себринг - Targa Florio 1960 – открития Porsche 718 RS 60 Spyder.
Boxster Spyder разполага само с механична предавателна кутия. За ускорението от нула до 100 км/ч са необходими 4,5 секунди. По този начин новият автомобил е само с 0,1 сек по-бавен от безумния Porsche Cayman GT4, и с 0,5 секунди по-бърз от Boxster GTS с ръчна трансмисия. Максималната скорост достига 290 км/ч (само с 5 км/ч по-малко от тази на състезателния Cayman). Средният разход на гориво е 9,9 л/100 км.
По добра стара традиция автомобилът има мек покрив с „ръчно задвижване”. Това доведе до намаляване на излишните килограми на модела.
За допълнителното намаляване на теглото, освен конструкцията на покрива, в базовото оборудване са премахнати климатикът и аудиосистемата (срещу допълнително заплащане могат да бъдат поръчани).
В резултат на тази диета масата на Spyder (заедно с водача) е 1390 кг, което е с 30 кг по-малко от Boxster GTS с двигател 3,4 и механична трансмисия, и дори с 15 килограма по-скромна от тази на базовия Boxster с шестцилиндровия 2,7-литров мотор. Шасито на Porsche Boxster Spyder с две врати също е претърпяло промяна. Клиренсът е намален с 20 мм, а спирачките са заимствани по-голямата сестра Carrera. Променени са и настройките на кормилното управление.
В най-бързия Boxster са монтирали нов волан с диаметър от 360 мм и седалки с подобрена странична опора.