Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Porsche Carrera 4S срещу Audi R8: Дуелът

21.06.2007 23:06

Porsche Carrera 4S има нов извънредно опасен противник. Става дума за Audi R8 4.2 FSI, който с леден дизайн и горещ темперамент има за цел да завладее сърцата на почитателите на расовите спортни автомобили. Ще се увенчаят ли амбициите на марката с четирите пръстена с успех?

В сегмента на спортните автомобили с цена около и над 100 000 евро е особено трудно да имаш добър имидж и да всяваш респект сред останалите. Да вземем за пример Porsche, които от десетилетия насам полират наново и наново култовия статус на своята икона 911. Това е автомобил, който във всяка следваща генерация става още по-съвършен, но концепцията и характера са непроменени още от втората половина на 60-те години. Този модел е легенда – най-вече именно поради уникалността на цялата си същност. В този тест той се изправя срещу своя съперник с могъщо снаряжение - 3,8-литров шестцилиндров боксерен двигател с 355 конски сили (увеличени до 381 с предлагания като опция спортен кит), който по традиция е разположен зад задния мост.

Стремеж към звездите

Carrera вече дълги години се намира там, където R8 има амбицията да отиде... И все пак – моделът от Инголщат напада смело – с провокативен дизайн, впечатляваща техника и всевъзможни маркетингови оръжия. Автомобилът разполага с алуминиева пространствена рама и се задвижва от централно разположен 4,2-литров V8-двигател. Разликите с RS4 тук се състоят в промените във всмукателния и изпускателния колектор (при последния пътят на отработилите газове е сериозно скъсен).

Боксерният двигател на Porsche върши своята работа под грандиозен акустичен акомпанимент, който при високи обороти добива почти зловещи измерения. Моторът се развърта с почти сюрреалистична лекота, и сякаш от само себе си достига за отрицателно време до ограничителя на оборотите, а „дирижирането” на характеристиките му с помощта на невероятно прецизно работещата трансмисия е удоволствие. Няма нищо чудно в това, че 911 успя да се ускори до 100км/ч дори с 0,2 секунди по-бързо в сравнение със заводските данни: за 4S със специалния двигателен кит, който увеличава мощността до 381 к. с., Porsche обещава 4,6 секунди, докато в теста апаратурата отчете 4,4 секунди. Въпреки почти ексцесивната употреба на алуминиеви сплави, R8 тежи със 110 килограма повече, и това се отразява зле не само на разхода на гориво, но и на динамиката.

Моделът с централен двигател губи по динамични характеристики

Въпреки предимството си в броя на конските сили, R8 се оказва по-бавен от Porsche в ускорението до 100 км/ч и в динамиката като цяло. Въпреки това, над 4500 об./мин V8-двигателят започва да се държи много настървено, и с лекота достига до фантастичните  8250 завъртания на коляновия вал в минута. На задвижването на R8 му остават резерви дори тогава, когато при 911 вече се налага да се смени предавка. FSI-агрегатът предлага впечатляващ запас от мощ, без на всяка цена да предразполага към пълното й оползотворяване.

Изобщо снабденият с централно разположен двигател модел на Audi запазва учудващо добрите си обноски дори при наближаването на психологическата граница от 300 км/ч. Прецизната кормилна уредба работи много точно, но не и нервно, докато окачването с двойни напречни носачи и адаптивни амортисьори (които се предлагат срещу доплащане) абсорбира неравностите по настилката доста плавно за автомобил от тази категория. Лошите новини в случая – при последователни вълнообразни неравности каросерията показва склонност към катапултоподобни вертикални сътресения, а при спиране от скорости над 200 км/ч се усеща известна нестабилност и несигурност.

Серийното адаптивно окачване PASM на Porsche е подчертано твърдо настроено, предава неравностите в сравнително нефилтриран вид към пасажерите, а кормилната уредба работи с хирургическа точност, но е наистина свръхдиректна. При подаване на повече газ при много високо темпо, се появява леко, но напълно овладяемо унасяне на задницата. В последното няма нищо лошо, но тази склонност е по-силно изразена, отколкото при Audi. Carrera изисква от пилота значително по-фин усет, и при неправилни реакции от негова страна реагира с ясно доловени прояви на недозавиване или презавиване, в зависимост от особеностите на ситуацията. И въпреки това – 911 е едноличният победител в този тест. Добрата техника, предизвикателният дизайн и маркетинговите трикове не са досатъчни за удържане на победа над едно от най-ценните икони сред спортните автомобили...

Текст: Йорн Томас
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. Porsche 911 Carrera 4S

1. Porsche 911 Carrera 4S

Благодарение на ниското собствено тегло и фамозното задвижване, 911 Carrera 4S напълно компенсира по-ниската в сравнение с R8 мощност. 4S изостава зад противника си единствено по отношение на комфорта и лекотата на управление.

2. Audi R8 4.2 FSI Quattro

2. Audi R8 4.2 FSI Quattro

Въпреки че губи в това сравнение, R8 е впечатляващ дебют на Audi в света на расовите спортни автомобили. Автомобилът предлага блестящ баланс между комфорт и забележителна динамика на пътя.


Технически данни

1. Porsche 911 Carrera 4S 2. Audi R8 4.2 FSI Quattro
Работен обем --- ---
Мощност 381 к. с. 420 к. с.
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
4,4 сек 4,6 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
36 м 34 м
Максимална скорост 288 км/ч 301 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
14,7 л/100 км 15,8 л/100 км
Базова цена 96 717 евро 104 400 евро
Коментари
comments powered by Disqus