По-нисък, по-широк, по-мощен – Porsche Cayenne GTS е призван да доставя чувствително повече удоволствие при шофиране, разбира се, върху пътища с твърда настилка. Впечатления от първото шофиране.
Когато Porsche отличи някой свой модел с добавката GTS , феновете на марката напрегнато повдигат вежди. Те помнят, че при блажено почившите модели с преден двигател 924 и 928 версиите GTS бяха едни от най-мощните в своите моделни серии.
Нови акценти
Cayenne GTS продължава тази традиция само под условие, тъй като е базиран върху Cayenne S с 385 к.с., а не върху развиващата 500 к. с. версия Turbo. Система за атмосферно пълнене с подобрен приток на въздух все пак успява да повиши мощността на 4,8-литровия V8 с 20 к. с., като крайният резултат е 405 к. с. Като се прибави и „скъсеното” с 15 процента главно предаване, оборудваният с автоматична предавателна кутия GTS би трябвало да взема стандартния спринт от 0 до 100 км/ч за 6,5 вместо за 6,8 секунди.
Повече агресия
Конструкторите са поработили и върху напречната динамика на модела. Срещу по-високата с над 10 000 евро цена получавате и спортно окачване, намален с 24 мм просвет, както и грамадни 21-цолови джанти и гуми с размер 295/35. С натискане на бутон твърдостта на амортисьорите може да бъде избирана в три степени – от комфортна до съвсем стегната. Монтираният също серийно бутон Sport привежда в боен режим реакциите на педала за газта и звука на ауспуха. Визуални свидетелства за придобитата мощ са големите отвори за въздух, напомнящи турбоверсията, светодиодните габаритни светлини, червените спирачни апарати и разширените калници. Нови предни седалки с подсилени странични части и тапицерии от алкантара, както и самостоятелно оформените седалки отзад предлагат на пътуващите още по-добра опора в завоите.
Пъргавият колос
Всичко това звучи добре, а в добавка към него 2,3-тонният всъдеход може да ви вдъхнови не само с уверената си тяга и респектиращия рев на своя V8, но и със скорост в завоите, която вероятно бележи един от върховете в този автомобилен клас. Напълно убедително се представят и шестстепенната автоматичната трансмисия (срещу доплащане) с почти идеално гладко превключване, директно работещата кормилна уредба и чистото движение в права посока.
Независимо от ориентацията си към гладките писти, професионалният покорител на асфалта запазва и своята екипировка на алпинист под формата на понижаваща предавка и блокируем диференциал. От Porsche предвидливо ги наричат „помощни средства за нетрайна настилка”. За пресечен терен при GTS изобщо не става дума.
Текст: Дирк Гулде
Снимки: Райнхард Шмид
vladimir marinov umurski
po princip toq cayene ve4e si e svar6il rabotata 6toto kogato izleze 2002 spe4eli edna nagrada za nai grozen ofroud ma posle ima6e pove4e prodajbi ot ml ix5 vzeti zaedno
toys
porshe cayenne gts e barz i v sa6toto vreme ima perfectna voziq taka 4e nqma za kakvo da govorim za lexysi
koceto
cayenne gts si e nai qkiq jip
ivan
hey leksus ako ne znaesh po dobre nedei da zubrish kak cayene shte hodi kato porsche 911 kak mojes da sravnyavas edna sportna kola sis visokoprohodim avtomobil. togava 911 da virvi v gorata ako te chue shefa na porshe ste ti..........gaza
SpeedyMan
PORSCHE са велики! Най-добрите в света! Всички останали се учат от тях
LEXUS
Ти нещо по същество имаш ли да кажеш или дотук ти стигат знанията,в което съм сигурен! Ти напълно не знаеш каква е философията на Порше,на марка като Порше,Порше не означава 2,5 тонен джип ,харчещ 50/100км. колкото един ЗИЛ,при това и не върви като истинско Порше.А ти ,вместо да даваш оценки кой какъв е,вземи прочети и се информирай ,преди да пишеш 15 думи,в които нищо не се казва по темата.
dundi
I ti si sme6en,Lexus, no di6a6 nali? I prodyljava6 da pi6e6 prostotii...
LEXUS
E kakvi unikalni produkti sa,kato v kal zatavat i se okopavat,a na patia ne sa barzi.kato Nito sa SUV,nito sa leki koli,a s toia skok na gorivata i ne se kupuvat.Ne varvi mnogo ,a har4i 50/100km., v gorata vlezesh li s tia impotentni anti-SUV-ove ,niama da izlezesh.Cayenne e nai-groznoto izmisleno i bezsmisleno Poresche,koeto niama ni6to ob6to s Poresche kato filosofia.Cayenne e edna podigravka sas sportnite koli na Porsche.
balzak shahsavarani
samo deto ne e jeep a e SUV. kupi si i karai v Bg 911 i da vidim do kade shte stignesh ;) plus tova Cayenne, kakto i Q7, X5 i tn sa nov sigment v avtomobiloproizvodstvoto i nalaga savsem drugi standarti i kacestva. biznesa se razviva i sigmentite se razshirqvat zaedno s turseneto na pazara. tova sa novi produkti unikalni po roda si i te se konkurirat s takiva v sushiq klas. taka che ne e umesno i pravilno da se pravqt takiva poshi sravneniq kato m/y Cayenne i 911 i dr podobni gluposti.
LEXUS
Е кво Порше е този импотентен джип,който се прозвежда от 5 години,при това е като лека кола на кокили,на това му се казва липса на симетрия.Истинско порше е 911,то е философия,традиция,спортна лека кола,а не нещо,приличащо на вдигната на кокили лека кола,при това нито е бърз като 911,нито е с такова поведение на пътя,т.е. нищо общо с философията на Порше.Е,какво порше е кайен?!Нищо общо с това,което очакваш от Порше.
balzak shahsavarani
Porsche Cayenne GTS si e porsche!!! Nqma mqsto za tupi sravneniq i komentari. Na koito ne mu haresva da ne si go kupuva ;)
DBS
Много правилно,acho,а тоя къде е тръгнал да сравнява LF-A(роудстър) с Cayenne незнам.Естествено,че роудстър с 500 коня върви повече от SUV.
acho
абе стига с тия лексуси !!! има тук някакав , постоянно стане ли дума за кола - лексус тва , лексус онова.Лекусу да си ги купуват американците - в европа си имаме къде,къде по-добри.А за Кайена-ами то така или иначе почти никой не си кара СУВа изван пътищата,та за какво да се мъчат порше да го направя високо проходим-има си други джипки за целта.
LEXUS
Хаха,ти явно не си прочел за Lexus LF-A,пред него това поршенце изглежда като настъпена жаба,а и върви така. :-D :-D
Румен
Е това е егати звяра :-D още един пример за величието на немското автомобило строене
Baro
Prekrasen e!samo nz kak 6te sa mu offroad vyzmojnostite...ina4e e Par Exelence! ;)