Porsche допълва моделната линия на Cayenne с един подозрителен индивид, наречен GTS. Премиерата на генериращия 405 конски сили SUV ще се състои на открития днес автосалон във Франкфурт (IAA).
GTS се откроява с усъвършенствано окачване, което съчетава метална конструкция и система от електроннорегулирани амортисьори PASM (Porsche Active Suspension Management). Освен това в сравнение със стандартните Cayenne и Cayenne S клиренсът на GTS е бил скъсен с 24 милиметра, а каросерията леко наклонена назад. Автомобилът осъществява контакт с пътната настилка посредством олекотени 21-цолови колела, обути в гуми с размери 295/35.
Повече мощ
За да не среща "трудности" при потегляне, чрез промени на всмукателния тракт конструкторите от Цуфенхаузен са добавили 20 конски сили към мощността на заимствания от Cayenne S осемцилиндров двигател. Така под капака са се сгушили 405 "коня", а въртящият момент е останал непроменен – 500 Нм при 3 500 оборота в минута. Шестстепенна механична предавателна кутия разпределя тягата към четирите колела на GTS.
Повече темпо
В арматурното табло на GTS е монтиран на пръв поглед излишен бутон, носещ мистериозното обозначение Sport. Натискането му обаче има поразително въздействие върху лицевото изражение на водачи, които за пръв път сядат в автомобил от подобен клас. Всъщност тази функция засилва подавания към педала на газта импулс и по този начин предизвиква обострена гневна реакция от страна на осемцилиндровия агрегат. В GTS ръчно могат да бъдат настройвани също налагянето в спортната изпускателна система, както и твърдостта на окачването. По желание на клиента Porsche предлага и система за контрол върху наклона на каросерията в завой Porsche Dynamic Chassis Control.
От място до 100 км/ч GTS се изстрелва за 6,1 секунди, а максималната му скорост възлиза на 253 км/ч - едно смекчаващо вината обстоятелство, което ни прави по-благосклонни към иначе "криминалния" SUV.
Повече дизайн
Външността на автомобила е била модифицирана с помощта на нова престилка с по-големи въздухозаборници, както и задна престилка в стила на Porsche Turbo. Подкалниците са били разширени с 14 милиметра, а рамките на прозорците, също както и дръжките на вратите са били почернени. Спортните седалки могат да бъдат настройвани по 12 различни дименсии, а пейката отзад е разделена визуално на три отделни кресла.
Повече...
Първите Porsche Cayenne GTS ще бъдат готови за новите си собственници в началото на 2008 година на цена от около 77 000 евро. Дано след освобождаването си GTS попадне в подходяща среда, която го държи далеч от влиянието на старите му съучастници - тестовите пилоти на Porsche.