Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Porsche Cayenne кабриолет (2003): Необикновен прототип

05.08.2022 16:33

Открита версия на SUV модела с рама за защита при преобръщане тип Targa

Преди 20 години в Porsche са обмисляли идеята за Cayenne Cabriolet. Сега прототипът е в склада на музея. Разгледахме открития SUV.

Когато през 2002 г. Porsche започва да произвежда в Лайпциг първия Cayenne, за известната със спортните си автомобили марка започва историята на големия успех: 280 000 Cayenne от първото поколение 9PA напускат завода, преди производството му да приключи през май 2010 г.

В момента е наред третото поколение, като вече има и купе. Кабриолет така и не се появи. Въпреки че днес този сегмент вече не изглежда толкова необичаен, все пак Range Rover Evoque и VW T-Roc Cabrio са с един-два номера по-малки.

Идеята за отваряне на Cayenne датира от 2002 г. В Porsche обсъждат три допълнителни варианта: версия с дълга база с трети ред седалки и по-дълго с 20 сантиметра междуосие, купе с по-ниска задна част и кабриолет. Докато XXL Cayenne е отхвърлен от самото начало, за кабриолета ще бъде възложено изработване на „пакетен функционален модел (PFM)“. С цел спестяване на разходи няма усилвания по каросерията. PFM трябва само да се движи на колелата си, не е нужно да бъде шофиран. Porsche иска да използва модела, за да оцени "външния вид на целия автомобил, включително неговите пропорции, въздействието на откритата каросерия, оформление на задното пространство и формата на багажника".

Дизайнерска студия с две различни задни части

Конструкторите скъсяват предната колона и използват по-къси прозорци от плексиглас. Предните врати са с 20 сантиметра по-дълги и без рамка, втората колона завършва до парапета. Страничните панели са напълно нови, а задната част е различна отдясно и отляво: от страната на водача задният край и задните светлини са значително по-ниски. Дясната страна пък напомня за задницата на второто поколение на Cayenne. Конфигурацията на фугите и задната колона също се различават отдясно и отляво. По-късно бива предпочетена дясната страна.

Конструкцията на покрива е интересна: текстилният гюрук се отваря в компютърна симулация със Z-образна гънка, тоест подобно на Boxster и 996 Cabrio. Това означава, че мекият покрив може да се отваря или затваря и по време на шофиране. Капакът на багажника е с шарнири отпред и отзад, ролбарът остава неподвижен при задействане на гюрука. Това напомня за механизма на 991 и 992 Targa. В крайна сметка откритият Cayenne не се появява – срещу високите разходи не се очаква сигурен успех при продажбите. Пакетният функционален модел днес е в склада на Porsche. Между другото, покривът се отваря електрически само на компютъра. При прототипа това трябва да се прави на ръка.

 

Текст: Андреас Оф-Алингер 
Снимки: Малте Булс

Коментари
comments powered by Disqus