Porsche Cayenne стъпва на пазара в подобрена форма, с по-мощни V6- и V8-двигатели с по-голям работен обем, модифицирано окачване и по-агресивна оптика. Първи впечатления.
Cayenne премина към директно впръскване на горивото. Но закоравелите фенове на марката могат да си отдъхнат – моделът и за в бъдеще няма да се предлага с дизелов двигател, директното впръскване е добавено към бензиновите агрегати. Базовият вариант вече се задвижва от 3,6-литров двигател с 290 к. с., тоест 40 к. с. повече отпреди.
И макар че досегашните V8-двигатели на Cayenne с положителност можеха да бъдат наречени как ли не, но не и анемични, те също са получили повече мощност (съответно вече разполагат с 385 к. с. за атмосферния и 500 к. с. дза турбоварианта). Трите допълнителни милиметра сечение на буталата са резултирали в увеличаване на кубатурата до 4,8 литра. Изцяло обновените блок и цилиндрови глави се грижат за повече стабилност, а променливото управление на клапаните (VarioCam Plus) осигурява по-спонтанни реакции при подаване на газ.
21-цоловите гуми винаги остават здраво вкопчени в асфалта, за проблеми със сцеплението не може да се отвори и дума. Под тласъка на двата турбокомпресора V8-двигателят на топверсията се грижи за огромен прилив на мощ, който се усеща още в ниските обороти. Под съпровода на металически рев, автомобилът се катапултира напред с настървение, което може да се сравни с познатото от междувременно сваления от производство Turbo S с 521 к. с.
Благодарение на директното впръскване, от производителя твърдят, че техният автомобил е станал и по-икономичен – горивото се впръсква в горивните камери под налягане до 120 бара! Дали Porsche наистина са съумели да отнемат чак от лакомията на техния Cayenne, ще проличи в един бъдещ тест.