Време е за освежаване на модела в средата на производствения му цикъл, а нашият ловец на прототипи засече тестовите мулета почти без камуфлаж.
Сегашният Cayenne тип PO536 е на пазара от 2017 г. - в третото си поколение. Спортният SUV е базиран на платформата MLB (modular longitudinal matrix), на която стъпват и Bentley Bentayga и Lamborghini Urus от концерна Volkswagen. Както при Lamborghini, SUV-то е и най-продаваният модел от производителя на спортни автомобили Porsche. Според компанията, фейслифтът е най-мащабното надграждане на продукта в историята на автомобилния производител.
Чисто нови светлини
Тестовото муле вече разкрива много за новия дизайн. Новите фарове, които изглеждат много по-плоски, отколкото предполага фалшивият камуфлаж, вече се виждат ясно. Двойните LED дневни светлини все още могат да се видят в новата предна броня, а долната част на престилката е обновена. Новият Cayenne разполага с HD матрични LED фарове, всеки с по четири LED снопа. Те разполагат със строителни светлини и светлини за тесни места и адаптивни дълги светлини на магистрала. Последните светят на разстояние до 600 метра, без да се заслепява насрещния трафик и зоните до него са значително по-осветени. Porsche също промени Cayenne в задната част. Както при купето, панелът с регистрационния номер се движи надолу към бронята. Това променя изреза на капака и оставя повече място за обозначението на модела. Задните светлини все още са скрити под масивен камуфлаж, който вероятно крие цялостна промяна. Той запазва непрекъснатата светлинна лента, като е щедро украсен с надпис Porsche в средата. След фейслифта обаче светлините са малко по-високи и навлизат по-навътре в калника, както е и при новата Panamera.
Cayenne S E-Hybrid ще се предлага и като купе
Говорейки за Panamera: новият Cayenne също получава елементи от фейслифта на Panamera. Между другото, четирилитровият битурбо V8 в Turbo S E-Hybrid, който е увеличен до 571 к.с., с електромотор със 136 к.с. и увеличен капацитет на батерията от 14,1 на 17,9 kWh. В допълнение към добре познатия E-Hybrid, има и трети plug-in хибрид под формата на S E-Hybrid със системна мощност от 560 к.с. Двигателите с вътрешно горене също повишават до известна степен своята производителност. Независимо от двигателя, шасито и системите за управление са преработени. За интериора Porsche вероятно ще предостави ново оборудване с нови акценти и цветове. Има и нов дигитален дисплей и операционна система с разширени функции за свързване. Cayenne Coupe получава преработена предница, нова задна част, актуализация на двигателя, както и ново оборудване и допълнително развита свързаност.
Автор: Виктор Брайков