Porsche ще посрещне новата моделна година с ревизия на три от моторите на Cayenne. Panamera също ще се възползва от промените в силовия тракт на SUV модела.
Започваме с Cayenne Diesel, защото благодарение на трилитровия V6 той получава прозвището „най-икономичният Cayenne, който отделя най-малко въглеродни диокиси“. Работният обем на двигателя не е променян, но са модифицирани турбокомпресорите, инжекторите, коляновият вал, оптимизирана е системата за температурен мениджмънт, намалено е вътрешното триене, в резултат на което максималната мощност е нараснала с 5 к.с. до 245, а разходът е сведен до 7,2 литра за 100 километра пробег. Всичко това се отразява положително и върху динамиката – ускорението от 0 до 100 км/ч, например, вече се изпълнява за 7,6 секунди при 7,8 в предишната версия.
Промени има и при Cayenne S Hybrid, но те са свързани главно с начина на функциониране на хибридната система. Преди „зеленият“ представител във фамилията Cayenne можеше да се движи и да маневрира изцяло на електричество единствено при положение че работната температура на силовия тракт е достигнала определени нива. Сега това е възможно директно при студен старт, което безспорно се отразява върху екологичния му статус.
За моделната 2012 г. Cayenne Turbo, както и Panamera Turbo, ще се сдобият с нов силов пакет, който попада в списъка с Porsche Exclusive опциите. Двата нови компресора с турбини, изработени от алуминий и титан, както и оптимизираният мениджмънт на двигателя с лекота добавят към стандартните 500 к.с. нови 40. Максималният въртящ момент пък скача до 750 Нм, а ускорението от 0 до 100 км/ч – до 4,6 секунди. Въпреки тези промени разходът остава непроменен, като според официалните данни той е в рамките на 11,5 литра за 100 км пробег.
Инженерите от Цюфенхаузен не са се ограничили само до оптимизацията на силовия тракт. Охлаждането на спирачната система е подобрено, а опционалните карбон-керамични дискове за предната ос вече са с диаметър от 420 мм. Успоредно с тях Porsche предлага и нестандартната сгъваема 20-цолова резервна гума. В пакета Porsche Exclusive може да откриете още решени в черно биксенонови челни светлини, затъмнени LED стопове и някои стилистични промени в интериора.
Група говедовъди
Ми така шее... кат праиш от осата хипопотам
Батето
И със самолетни двигатели да го направят, пак изглежда като китайски кич.