Project Gold е рядък класически автомобил, който ще бъде продаден на търг
Porsche Classic създаде високо търсен от колекционерите модел: последният 911 Turbo с въздушно охлаждане - 20 години след края на серийното му производство. Дизайнът на 911 Turbo от поколение 993 е базиран на оригинална каросерия, а външният вид на автомобила е също толкова уникален, колкото и неговата история: Exclusive Series 2018 911 Turbo S е боядисан в Golden Yellow Metallic. Черните колела са с акценти в цвят Golden Yellow, а седалките и интериорът са изпълнени в черно със златисти детайли. Каросерията разполага с характерните странични въздухозаборници на двигателя 993 Turbo S, които също са налични като опция за стандартния 911 Turbo от 1998 . Класическият спортен автомобил с мощност 450 к.с.ще отбележи световната си премиера на Porsche Rennsport Reunion в Лагуна Сека, САЩ на 27 септември 2018 г. Колекционерският модел, който е ограничен до използването му на частни писти, ще бъде продаден на търг от RM Sotheby's в Porsche Experience Centre в Атланта на 27 октомври 2018 г. Постъпленията ще бъдат дарени на фондация "Фери Порше", организация с нестопанска цел, създадена тази година, за да отбележи 70-те години на спортните автомобили Porsche.
"Project Gold" демонстрира същинския смисъл на Porsche Classic", казва Детлев фон Платен, член на Изпълнителния съвет, отговарящ за продажбите и маркетинга на Porsche AG. "Този проект ясно демонстрира нашия стратегически подход. Въпреки че започваме нова глава в историята на спортните ни автомобили с Porsche Taycan, развитието на историята на компанията е не по-малко значимо. Напротив, това златистио жълто 993 показва колко невероятно сме предани на традицията на нашата марка. "
"Project Gold" представя грандиозния принос на Porsche Classic за празненствата "70 години от спортните автомобили на Porsche": С този юбилей, както и предстоящото пускане на пазара на Taycan като първия изцяло електрически спортен автомобил на Porsche, експертите от Porsche Classic стигнаха до идеята да създадат изцяло нов автомобил, базиран на съществуващ истински тип 993, представящ както традицията, така и иновациите. Експертите успяха да използват над 6500 оригинални части, които Porsche Classic предлага изключително за модела 993. Като цяло, подразделението за класически автомобили понастоящем предлага около 52 000 части, които могат да бъдат закупени от Porsche Classic Partners и центровете Porsche по целия свят, за да бъдат ремонтирани и реставрирани класически автомобили на Porsche.
Създаването на уникалния автомобил отне около година и половина. Каросерията първо беше подложена на антикорозионна защита и боядисване, прилагана към днешните серийни автомобили на марката. Предавателният лост е направени и настроен от специалисти от Porsche Classic в ателието на Porsche за реставрация в Щутгарт. Създаден е нов 3,6-литров двулитров турбо двигател с работен обем от 450 к.с., който първоначално е монтиран на автомобила, когато бе в производство. Ръчната скоростна кутия и задвижването на четирите колела също са произведени от подразделението Porsche Classic за оригиналните части. Номерът на шасито с ръчно изпълнение следва последния сериен модел 993 Turbo, чието производство бе преустановено през 1998 г.
Външните и интериорните елементи бяха съгласувани със специалистите на Porsche Exclusive Manufaktur, които отговаряха за създаването на серията Exclusive 2018 911 Turbo S, която беше лимитирана до 500 екземпляра в цял свят. За да допълнят тези елементи, дизайнерите на Style Porsche работиха върху цветовите нюанси и позиционирането на емблемите, както и други интериорни детайли.
Моделът 993 остава търсен колекционерски автомобил до този момент и се смята за особено сложен и надежден модел. Първият 911 включваше доработено алуминиево шаси, което му даваше изключителна гъвкавост по онова време. 911 Turbo версията 993 също е първият, който има два турбо двигателя, което го прави най-нискоемисионния автомобилен задвижващ механизъм в света през 1995 г. Предната част е по-ниска от тази на по-ранните модели 911, благодарение на преминаването от кръгли към елипсовидни фарове. Алуминиевите джанти с кухи спици бяха нововъведение на версията 911 Turbo със задвижване на всички колела. Само 345 броя от 911 Turbo S с двигател с мощност 450 к.с. бяха произведени.