Надзорният съвет на Porsche даде зелена светлина на проекта за нарастване на дяловия капитал във VW от 31% в момента до 50%. „Нашата цел е да създадем най-силното и иновативно обединение в автомобилния свят“, каза президентът Венделин Видекинг.
От Porsche потвърдиха, че към този момент не възнамеряват да инициират сливане между двете компании. Основната им цел е да запазят съглашенията за индустриално партньорство с VW, след като ЕС поиска от Германия да ревизира закона от 1960 г., даващ ключова роля при гласуването на провинция Долна Саксония.Именно този въпрос буди противоречия. Федералното правителство работи върху нов закон, но бъдещето процентно разпределение на правата за гласуване разпалва страстите между министъра на икономиката - християнсоциалиста Михаел Глос и министъра на правосъдието - социалдемократката Бриджит Циприйс.
В същото време VW навлезе все по-осезателно в сектора на камионите, след като увеличи значително правото си на гласуване в SCANIA от 38% до 69%. Немската компания постигна съгласието на акционерите и в частност на Валенберг, които до този момент се противопоставяха на продажбата.
Амбициозните проекти в сегмента на камионите не спират дотук. VW притежава 30% от MAN и мнозина анализатори приемат като съвсем реална опция едно бъдещо сливане между трите компании - Scania, MAN и Volkswagen.
„Вярваме, че в дългосрочен план холдингът Porsche ще контролира трите основни стълба на автомобилната индустрия: спортните автомобили (Porsche), автомобилите (VW) и камионите (VW, MAN, Scania), казва Михаел Пунцет, анализатор от DZ Bank. Процесът на консолидация еволюира, а и има меценат в лицето на Фердинанд Пийх - акционер в Porsche и председател на Надзорния съвет на VW.