Германците обаче не са взели окончателно решение за заводската програма
Не е тайна, че VW Group обмисля евентуално участие във Формула 1 посредством марките Porsche и Audi, които през 2023 г. ще рестартират програмите си в Световния шампионат по издръжливост. Интересът им бе провокиран от желанието на Liberty Media и ФИА за опростяване на техническия правилник за двигателите от 2025 или 2026 г. нататък, което включва премахване на системата за повторно използване на енергията от изгорелите газове.
Новоназначеният моторспорт вицепрезидент на Porsche Томас Лауденбах признава, че преговорите с ФИА вървят в правилната посока, но и че на този етап бордът на директорите претегля евентуалните плюсове и минуси от заводска програма като доставчик на двигатели.
„Не е тайна, че преговаряме с ФИА и не е тайна, че, нека го кажем така, сериозно обмисляме (участие във Формула 1). Все още обаче няма окончателно решение“, обяснява Лауденбах.
„От това, което знам, много неща се движат в правилна посока що се отнася до Формула 1, включително и колко важна е електрификацията, колко важен е електрическият модул в задвижващата система. Същевременно искаме повече стандартни компоненти в двигателя с вътрешно горене и повече свобода в електрическата група. Да, от това, което знам, много от изискванията, които споменах, ще бъдат реализирани.“
„А ако погледнем и към добавената стойност от пиара, от феновете, от рекламата, Формула 1 е с крачка пред останалите. По тази тема няма спор. Същевременно обаче се налага да правиш огромни разходи. Ето защо смятам, че ограничаването на бюджетите също е важен елемент. Дори бих казал, че е най-важният за всеки производител, който иска да участва в шампионата.“
Ако Porsche иска да се включи във Формла 1 през 2025 г., бордът на директорите трябва да вземе решение в близко бъдеще, категоричен е още Лауденбах. „Едно е ясно, не можеш да чакаш до безкрай, когато трябва да вземеш такова решение, защото ако искаш да започнеш да се състезаваш още през 2025 г., ти трябва време за подготовка.“
Спекулациите в падока свързват евентуалната заводска програма на Porsche с McLaren, а Audi може да си партнира с Red Bull. Именно връзките между Audi и Red Bull бяха една от причините Honda първоначално да не желае да предостави интелектуалните права върху настоящата си задвижваща система на австрийската компания. Друг сценарий, който се обсъжда неофициално, е свързан с евентуалното придобиване на Sauber от VW Group.