Стратегическа смяна на служебни автомобили с частично и изцяло електрифицирани
Ръководството на Porsche дава добър пример: с незабавен ефект мениджърите, които имат право на служебен автомобил, съзнателно преминават към изцяло електрически модели Taycan и plug-in хибридни. Благодарение на атрактивните оферти все по-голям брой служители, които имат право да наемат превозни средства, също решават в полза на съответните модели. Това има забележими ефекти върху автомобилния парк на Porsche: до края на тази година делът на спортните автомобили, които се захранват изключително от батерии или са оборудвани с добавена хибридна технология, ще се удвои до около 50%.
Porsche продължава да следва тристепенна стратегия на задвижване, състояща се от ефективни автомобили с двигатели с вътрешно горене, включени хибриди и изцяло електрически спортни автомобили. Същото важи и за служебния автомобилен парк. Това означава, че мениджърите все още имат възможност да изберат моделна линия, която се предлага изключително с двигатели с вътрешно горене - като емблематичния спортен автомобил 911. С разработването на синтетични горива (eFuels) обаче, Porsche вече работи върху разрешаването на практически неутрална към въглерода работа на бензиновите двигатели в бъдеще.
„Porsche би искал да се превърне в най-устойчивата марка за ексклузивна и спортна мобилност“, казва Андреас Хафнер, член на Изпълнителния съвет по човешки ресурси в Porsche. „Следователно е логично да разширим електрическата си офанзива, за да включим служебни автомобили и лизинговата програма на служителите. С нашите служители като автентични посланици на електрическата мобилност, ние можем да допринесем за още по-голяма устойчивост. "
С пет вградени хибридни варианта в моделните линии Cayenne и Panamera и осем версии на изцяло електрическите Taycan и Taycan Cross Turismo, шофьорите на фирмени автомобили могат да избират измежду богата гама от ефективни и мощни спортни автомобили. Преминаването ще се извърши при следващата смяна на автомобила. Това обикновено се случва след 15 месеца. Подобно на спортните автомобили с двигател с вътрешно горене, мениджърите, които имат право на служебен автомобил, също ще получат карта за гориво за своите напълно и частично електрически превозни средства - в този случай карта за зареждане.
Паралелно с тази промяна в собствения си флот, Porsche инвестира в създаването на глобална мрежа за зареждане: вътрешен парк за зареждане с висока мощност с шест зарядни станции за постоянен ток влезе в експлоатация само преди няколко дни на място в Цуфенхаузен. Служителите на Porsche могат да зареждат електрическите си превозни средства там с мощност до 350 кВт.
Производителят на спортни автомобили вече откри най-мощния парк за бързо зареждане в Европа на производственото си място в Лайпциг през февруари 2020 г. Това включва шест вътрешни пункта за бързо зареждане. С Porsche Destination Charging най-малко 7500 допълнителни точки за зареждане трябва да бъдат на разположение в целия свят до 2025 г.
Porsche ще инвестира повече от 15 млрд. евро в електрическа мобилност, дигитална трансформация и устойчиво производство до 2025 г. Компанията очаква половината от доставените модели на Porsche да бъдат електрифицирани през 2025 г. В Европа добра трета от клиентите вече поръчват своите Porsche с електрически или частично електрическо задвижване. Прогнозира се, че тази цифра ще се увеличи дори до над 80% в световен мащаб през 2030 г. Porsche е и първият производител на автомобили, който си е поставил за цел да бъде неутрален спрямо въглерода през цялата верига на стойността до 2030 г.