IAA Next Visions Day предоставя платформа за новатори и бъдещи мислители
Porsche, стартъпът Holoride и медийната компания Discovery представиха ново VR решение за използване в автомобилите като част от Next Visions Day на Международното автомобилно изложение (IAA) във Франкфурт. Партньорите представиха забавление, за да демонстрират как можем да използваме медиите в автомобилите в бъдеще. Пътниците могат да избират от различни дву- или триизмерни преживявания, вариращи от документални филми и подводно приключение до пътуване във времето. Наскоро представеният VR опит транспортира потребителите в дрон, движещ се през футуристичен град.
Целта на сътрудничеството между Porsche и Holoride е да предостави на пътниците на автомобилите възможността да се потопят във виртуални светове: плановете за развитие включват забавление, образование, както и решения за ефективност и релакс в превозното средство. За тази цел софтуерът Holoride свързва VR слушалки със сензори и автомобила, така че съдържанието да може да се адаптира към движенията на автомобила в реално време. Например, ако автомобилът се движи зад ъгъл, превозното средство, в което пътникът на практика пътува, също ще промени посоката. Следователно потребителите изпитват максимално потапяне във фиктивен свят, за да намалят значително симптомите на болест при пътуване. Това се отнася и за гледане на 2D съдържание.
В бъдеще системата също така ще може например да оцени навигационните данни, за да адаптира продължителността на VR опита към изчислената продължителност на пътуването. Софтуерът Holoride позволява предлагането на гъвкаво съдържание: нова форма на медия, специално създадена за използване в превозни средства, в която наличното съдържание се адаптира към времето, движението и контекста на шофиране. Да имаш Discovery като партньор за двуизмерно съдържание означава да се възползваш от техния опит в областта на забавленията в реалния живот, тъй като компанията доставя изключително подходящ документален материал за VR преживяването в автомобила.
Holoride experience ще бъде пуснат на пазара в серийно производство през 2021 г.
Holoride се стреми към подход на отворена платформа. Производителите на автомобили и производителите на съдържание могат да използват технологията. „Сега, след като се обединихме с Discovery, можем да демонстрираме за първи път как потребителите могат също да изпитват 2D съдържание като филми във виртуалния 3D свят. Наричаме това атмосфера на околната среда “, обяснява Нилс Уолни, изпълнителен директор на Holoride. Уолни основава стартъпа на развлекателните технологии съвместно с Маркус Кюне и Даниел Профендинер в Мюнхен в края на 2018 г. Като част от иновационната платформа Startup Autobahn, младата компания показа, че софтуерът Holoride работи безпроблемно с данните на автомобила на производителя за движение - синхронизирано, генерирано в реално време съдържание на виртуална реалност (VR) и крос-реалност (XR). Сътрудничеството с Discovery подчертава подхода на Holoride за добавяне на образователно съдържание в превозното средство в допълнение към играта и развлеченията. Holoride има за цел да внесе тази нова форма на забавление, използвайки налични в търговската мрежа VR слушалки за пътници на задните седалки на производствените автомобили до пазара до 2021 година.
„Нашите съвместни проекти с Holoride и Porsche Digital демонстрираха на какво е способна технологията. В бъдеще предвиждаме и специфични за Porsche решения, например за състезателната писта “, казва Аня Мертенс, ръководител на проекта за интелигентна мобилност в Porsche AG.
„Сътрудничеството с Porsche и Holoride подчертава нашата пионерска роля в средата на киното. Радваме се, че в бъдеще можем да покажем и висококачествените си документални филми на пътниците в автомобилите “, казва Алберто Орта, заместник генерален мениджър в Discovery Deutschland.