Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Porsche мисли за ултра лек спортен автомобил

22.05.2020 11:26

Необичайният модел може да имитира 550 Spyder (известен още като 1500 RS) от 1953-1957

лавният дизайнер на Porsche Михаел Мауер сподели пред журналисти, че би искал да направи много лек спортен автомобил, „съблечен“ до максимум, подобен на 550 Spyder. "Ще видим. Има много дискусии. Мисля, че това е възможно, особено с нови материали. " Разбира се, вече никой няма да създаде автомобил с маса като най-лекия Porsche в историята - баркетата 909 Bergspyder (автомобилът е проектиран да се изкачва по стръмното, сухото тегло е 375 кг, а натоварен е 430). И дори масата на гореспоменатия Porsche 550 (от 530 до 590 кг в различните версии) едва ли сега е постижима. Но ако немците направят нещо подобно, това би било много привлекателно предложение.

Необичайният Porsche може да имитира 550 Spyder (известен още като 1500 RS) от моделните години1953-1957, създаден за състезания. Разбира се, приспособен към съвременните мерки за сигурност.

550 Spyder може да бъде оборудван с обтекател зад водача, ниско предно стъкло по цялата широчиина на каросерията или малък прозрачен щит само пред пилота. В по-ранните версии светлините бяха изправени, в по-късните изпълнения с лек наклон назад. Двигателят: боксеров с въздушно охлаждане 1,5 , генерира в оригиналния си вид 110 к.с. и 117 Нм, а на модификацията 550 A - 135 к.с. и 145 Нм. Трансмисията е съответно четиристепенна или петстепенна механична.

За сериен автомобил, който да бъде по-лек, опростен и по-компактен (в сравнение с Boxster) Porsche мислеше още преди девет години, прогнозирайки четирицилиндров двигател. В резултат на това самите Boxer и Cayman станаха четирицилиндрови в по-ранните си версии. Освен това си струва да припомним експеримента с изключително лекия прототип 981 Bergspyder 2015 (той тежеше само 1099 кг). Сега компанията има добър шанс да се върне към темата за леките автомобили.

Най-леките пътни модели в актуалната гама са двулитровите (300 к.с., 380 Нм) Porsche 718 Boxster и Cayman с механична предавателна кутия и с базово оборудване: и двата модела имат тегло 1335 кг според стандарта DIN (с изключение на водача ) Динамиката им е идентична - ускоряване100 км/ч за 5,3 сек и максимална скорост 275 км/ч.

Според неофициални данни новото поколение на двойката Boxster / Cayman (фабричен код 983), създадена от нулата, ще бъде напълно електрическа и само електрическа. А това означава, че не е по-лека от днешните бензинови спортни автомобили. Останалото освен шасито  718 и боксеровите четирицилиндрови турбо агрегати 2,0 биха могли да послужат като основа за духовния наследник на 550 Spider.Или, ако говорим за по-практични пътни модели, тогава по-вероятно е ставу дума за бюджетния Porsche Targa 914 (1969-1976). Подобно запазване на живота на първородните спортни автомобили с двигатели с вътрешно горене би било красива стъпка в ерата на постепенен преход към електрическо задвижване .

Коментари
comments powered by Disqus