Нов юбилеен модел на марката от Щутгарт с лимитирано издание: Boxster 25 Years
Porsche чества 25-ия рожден ден на своето семейство роудстъри със специален юбилеен модел: Boxster 25 Years. Ограниченото издание излиза в 1250 броя за цял свят и се базира на модела GTS 4.0, задвижван от 4,0-литров 6-цилиндров боксерен двигател с мощност 294 kW (400 к.с.). То съдържа препратки към многобройни дизайнерски елементи на концептуалния автомобил Boxster, провъзгласил успеха на двуместния кабриолет по време на Автомобилния салон в Детройт през 1993 г. Серийната версия е лансирана през 1996 г. без почти никакви промени във външния вид и вече е в своето четвърто поколение, като досега са произведени над 357 000 броя.
Една от най-впечатляващите характеристики на специалния модел е реинтерпретираният цвят Neodyme - подобен на мед, блестящ кафяв цвят, който създава вълнуващ контраст с основния цвят GT Silver Metallic на новаторския експонат от 1993 г. При специалното издание той е използван за предната престилка, страничните въздухозаборници с едно ребро, както и за надписа и 20-инчовите алуминиеви джанти в две тоналности. Porsche предлага Boxster 25 Years в цвят GT Silver Metallic, като Deep Black Metallic и Carrara White Metallic са също на разположение. Друг впечатляващ елемент може да се види на капачката на резервоара за гориво, подчертана с надпис Porsche от гамата Exclusive Design. Надписът носи блясъка на алуминия, както и блестящите ауспуси на спортната изпускателна система, докато рамката на предното стъкло е в контрастиращ черен цвят.
В унисон със стила на историческия оригинал специалният модел комбинира кожен интериор в цвят бордо със сгъваем покрив от червен текстил. Сгъваемият покрив носи релефен надпис Boxster 25. И двата се предлагат също в черен цвят. Интериорен пакет в алуминий, електроуправляеми спортни седалки с 14-степенно регулиране, прагове на вратите с надпис „Boxster 25“ и отопляем мултифункционален GT спортен кожен волан са само някои от характеристиките, съдържащи се в списъка с разширено стандартно оборудване на новия модел.
Силовият агрегат на юбилейното издание предлага чисто въодушевление: 4,0-литровият 6-цилиндров боксерен двигател на 718 Boxster GTS 4.0 също се използва като по-мощен вариант в пуристичния 718 Spyder. С бързи реакции, изключителна мощност и богат звук, постигащият високи обороти атмосферен двигател с мощност 294 kW (400 к.с.) гарантира особено емоционално изживяване зад волана. Porsche предлага Boxster 25 Years с механична 6-степенна трансмисия и 7-степенна трансмисия с двоен съединител (PDK). Моделът от специалното издание достига максимална скорост 293 км/ч и в комбинация със скоростна кутия PDK и стандартно оборудван пакет Sport Chrono, спринтира от 0 до 100 км/ч за четири секунди. Другите стандартно оборудвани функции включват системата за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management (PASM), снижена с 10 милиметра, и системата за векторно разпределение на въртящия момент Porsche Torque Vectoring (PTV) с механичен заден диференциал с ограничено приплъзване. Те съчетават забележителен комфорт на возене със спортно, динамично управление.
Новият Boxster 25 Years вече е наличен за поръчки и ще се появи в дилърствата в края на месец март 2021 г. Цените в Германия започват от 94 986 евро и включват ДДС и специфично за държавата оборудване.
Четвърт век на чисто удоволствие от шофирането: семейството на Boxster навършва 25
Boxster има специално значение за Porsche, тъй като бележи преориентацията в моделната стратегия на производителя на спортни автомобили и осигурява развитие през трудните в икономическо отношение времена в средата на 90-те години. Това намира израз в първия сериен 6-цилиндров боксерен двигател с водно охлаждане, както и в концепцията за интелигентно споделяне на части между моделите, която прави своя дебют с пъргавия роудстър със средно разположен двигател. Тази концепция е внедрена в поколение 996 на 911, лансирано година по-късно, и прави възможно завръщането на Porsche към печелившо производство.
Двуместният автомобил на атрактивна цена печели сърцата на нови, по-млади клиенти от самото начало. По отношение на външния вид той съдържа характеристики от вече добре познатата история на марката. Визуалният облик на концептуалния Boxster, показан в Детройт, предизвиква асоциации с легендарния 550 Spyder и състезателния 718 RS 60 Spyder. Той е приет толкова добре, че през януари 1993 г. Изпълнителният борд на Porsche се намесва в текущото разработване на дизайна на серийния модел и нарежда без колебание: „Направете го точно като концептуалния автомобил.“ Решението е мъдро, както ще се докаже във времето.
Когато серийният модел е лансиран през август 1996 г., той носи силна прилика със звездата от автомобилното изложение. Тъй като споделя своята предна част с поколение 996 на 911, няма никакво съмнение в наследствеността. Boxster е истинско Porsche. Същевременно неговият централно разположен 6-цилиндров боксерен двигател, с първоначален работен обем от 2,5 литра и изходна мощност от 159 kW (204 к.с.), е създаден да отговори на по-строгите стандарти за емисиите, благодарение на водно охлаждане, 4-клапанна технология и променливо газоразпределение.
Скоро следват увеличение на мощността и допълнителни усъвършенствания на модела. Първото поколение 986 Boxster получава 2,7-литров двигател през 1999 г., първоначално с мощност 162 kW (220 к.с.) и по-късно със 168 kW (228 к.с.). Новолансираният Boxster S е задвижван от 3,2-литров 6-цилиндров двигател с мощност 158 kW (252 к.с.), която скоро става 191 kW (260 к.с.). Поколение 987 следва през 2004 г. с усъвършенстван дизайн, 17-инчови колела и обновен интериор, както и с опционална система PASM с променливо управление на амортисьорите, керамични спирачки PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) и пакет Sport Chrono. С непроменен работен обем двигателите предоставят съответно 176 kW (240 к.с.) и 206 kW (280 к.с.). До края на производствения им цикъл мощността на двигателите достига 188 kW (255 к.с.) при работен обем от 2,9 литра и 228 kW (310 к.с.) при работен обем от 3,4 литра. Скоростната кутия PDK замества автоматичната трансмисия Tiptronic S.
През 2012 г. Porsche представя Boxster 981 - с напълно обновен дизайн и по-аеродинамичен. Благодарение на напълно нова олекотена каросерия и изцяло преработено шаси, новият модел е по-атлетичен, по-впечатляващ и по-бърз от всякога. Напълно електроуправляемият текстилен покрив е без сгъваем капак на покрива, надвесите са по-къси, а предното стъкло е изнесено още по-напред. По-икономичните боксерни двигатели са с директно впръскване на горивото и първоначално са 2,7-литров 6-цилиндров двигател с мощност 195 kW (265 к.с.) и 3,4-литров двигател с мощност 232 kW (315 к.с.). През април 2014 г. излиза Boxster GTS с мощност 243 kW (330 к.с.). Без съмнение акцентът е Boxster Spyder, като 3,8-литровият му двигател с мощност 276 kW (375 к.с.) е истинска сензация.
Настоящото поколение 982 - Porsche 718 Boxster, задава нов курс през януари 2016 г., като прави своя дебют с 4-цилиндрови турбодвигатели и усъвършенстван дизайн. 2,0-литровият двигател предоставя 220 kW (300 к.с.), а 2,5-литровият боксерен двигател - 257 kW (350 к.с.), благодарение на турбокомпресор с променлива геометрия на турбината. Скоро се появява и Boxster GTS с мощност 269 kW (365 к.с.). В средата на 2019 г. новото издание Boxster Spyder застава на върха на гамата. Той споделя 4-литров двигател с мощност 309 kW (420 к.с.) със спортния флагмански модел с твърд покрив 718 Cayman GT4. От 2020 г. този 6-цилиндров средно разположен двигател задвижва също 718 Boxster GTS 4.0 с мощност 294 kW (400 к.с.).