Производителят на спортни автомобили остава ангажиран с инвестициите в бъдеще
Porsche се сблъсква с последиците от кризата с коронавирус през първите три месеца на 2020 г.: Оперативният резултат на компанията отбелязва спад с 34 % при 0,6 млрд. евро в сравнение с предходната година. Възвръщаемостта на продажбите е 9,5%. Доставките намаляха с 5%. До края на март компанията предаде на клиенти 53 125 автомобила. От началото на годината работната сила нарасна с един процент до 35 866 служители.
Луц Мешке, заместник-председател на изпълнителния съвет в Porsche AG и член на изпълнителния съвет, отговарящ за финансите и информационните технологии: „С 6 млрд. евро компанията дори успя да постигне леко увеличение на приходите от продажби в сравнение с предходната година. Това се дължи на положителния микс от модели и други дейности, които доведоха да положителен резултат. " Вследсвие на кризата с коронавирус спадът в производството и разходите, свързани с непрекъснатите високи инвестиции в електрификацията и дигитализацията, работеха срещу положителното развитие. В допълнение към тези разходи има увеличение на режийните разходи от въвеждането на нови модели - особено изцяло електрическия Taycan. Поради кризата разходите не бяха в състояние да бъдат компенсирани от увеличените приходи през първото тримесечие.
„Глобалната криза с пандемията е основно предизвикателство за Porsche. Важно е да поддържаме по същество оптимистичен цялостен подход и систематично управление, така че когато кризата приключи, работата да бъде възобновена с пълна скорост. Ние сме ангажирани с нашите инвестиции в бъдеще по отношение на електрификацията и дигитализацията на нашите автомобили “, казва Оливер Блуме, председател на Изпълнителния съвет на Porsche AG. "Във времена като тези, нашето намерение е да бъдем верни и на нашата социална отговорност. Помагаме дарения и подкрепяме правителството, например, с закупуването на медицински предпазни средства. Отвъд това много от нашите служители са доброволци."
„Решени сме да вземем отговорни решения в отговор на кризата и да я разглеждаме като възможност“, казва Мешке. „Сега ние се концентрираме изцяло върху управлението на разходите, ликвидността и паричния поток, за да защитим бизнеса си и да сме готови да се върнем към пълното прилагане на стратегията ни, когато кризата е зад нас“.