Немската компания изследва използването на силициеви, а не графитни аноди в батериите
Преди своята годишна конференция за резултатите днес, Porsche сподели подробности за това как планира да разработи гама от високоефективни за своите флагмански EV автомобили.
Porsche изследва използването на силициеви, а не графитни аноди в батериите, за да подобри енергийната плътност и да намали времето за зареждане.
Първият EV на Porsche - Taycan, е първият сериен електрически автомобил, който използва 800V архитектура за зареждане, а компанията планира да бъде лидер и със следващите иновации на батерията.
Първите батерии, които ще използват новата технология, ще бъдат запазени за флагмани с лимитирана производство и автомобили на клиентите. Но компанията , че силовите агрегати, използвани в бъдещите й серийни автомобили, ще "се възползват от натрупания технологичен опит".
Прототипите ще бъдат произведени в Европа, а Porsche заяви, че ще "гарантира, че има изцяло европейска производствена верига за високоефективни батерии".
Изпълнителният директор на Porsche Оливер Блуме описа акумулаторната клетка като "горивната камера на утрешния ден", добавяйки: "Нашите електрифицирани високопроизводителни спортни и състезателни автомобили поставят най-високите изисквания към технологията на батериите. За да отговори на тези изисквания, Porsche се нуждае от специални клетки с висока производителност. Силицият има голям потенциал. "
Наред с програмата за развитие на батериите, Porsche планира собствена мрежа за бързо зареждане "по най-важните европейски магистрали и пътища ", за да допълни съществуващата инфраструктура на Ionity, в която има дял.
Всяка станция ще има между шест и 12 зарядни устройства, предлагащи капацитет за зареждане от 350 кВт "и повече". Това предполага, че Porsche работи върху технология, която ще позволи на електромобилите да се зареждат дори по-бързо от Taycan, чиято максимална мощност е 270 кВт.
Необичайно е, че зарядните станции ще разполагат и със специална дневна зона със съоръжения за самообслужване. Всички зарядни устройства ще бъдат достъпни и управлявани чрез специално приложение за смартфон.
Блуме каза: "Важна предпоставка за електромобилността е бързото и удобно зареждане. Ето защо в момента работим върху детайлите на концепция за нашите собствени станции за бързо зареждане.
„Ние ще изберем атрактивни места за тях, за да предложим на нашите клиенти възможно най-удобното и най-бързото пътуване на дълги разстояния.“
И двата проекта бяха обявени заедно с оповестяването от Porsche на план за неутрален CO2 спрямо "цялата верига на стойността" още през 2030 г.
Производствените мощности на компанията в Лайпциг - Вайсах и Цуфенхаузен в Германия вече са неутрални по отношение на CO2, благодарение на използването на възобновяема енергия и биогаз, но Porsche сега ще работи със своите доставчици на батерии, за да гарантира устойчивост през целия производствен процес.
Също така ще инвестира 1 милиард евро (860 милиона британски лири) в инсталирането на вятърни турбини, слънчеви панели и други доставчици на устойчива енергия през следващото десетилетие.
„Не искаме да купуваме сертификати за CO2 от други компании, но не искаме сами да причиняваме емисии“, обеща Блуме. „Там, където енергията не може да бъде спестена, ние използваме електричество от възобновяеми източници.“