Иновационната зона Inno-Space току-що беше открита в завода на марката в Лайпциг
През последните 70 години Porsche е синоним на производство на спортни автомобили на най-високо ниво и с отличен стандарт за качество. Около две трети от всички автомобили на Porsche, произведени някога, все още се харесват и са в движение. Използвайки иновационната зона Inno-Space, която току-що беше открита в завода в Лайпциг, Porsche работи върху подхода за управление на качеството на бъдещето. През февруари първото нововъведение ще бъде подложено на изпитание: теста за виждане и усещане, като използва подобрена реалност. До края на годината тази концепция ще бъде интегрирана в производствения процес. Тестът предлага бързо и надеждно средство за открояване на отклонения от определеното ниво на съвършенство, което позволява спестяване на време и значително увеличаване на качеството на анализа.
Inno-Space създава интерфейс между настоящето и бъдещето на управлението на качеството, което позволява разработването и установяването на иновации, така че да могат да бъдат трансферирани в серийните производствени процеси в завода. В тази област може да се симулира отделна заводска IT среда, която по-късно да може да бъде свързана към завода по контролиран начин с оглед интегрирането на нови разработки в производството. Вътрешен ITекип, който работи в тясно сътрудничество с екипа за управление на качеството, е движещата сила зад тези съвсем нови технологии, приложения и процеси. "В Inno-Space можем да проектираме и изпробваме новаторски концепции за бъдещето, без да нарушаваме нормалните процеси на завода", казва Албрехт Реймолд, член на Изпълнителния съвет за производство и логистика на Porsche AG. Защитената среда се използва за тестване на нововъведения за работата по управление на качеството на утрешния ден. Екипът сътрудничи с различни университети и стартиращи фирми. В партньорство с GTV, стартираща фирма в Дрезден, Porsche използва разширена реалност (AR) като техническа платформа за контрол на качеството.
Тестът за виждане и усещане за AR е типичен пример за това как се развиват и прилагат новите иновации, произхождащи от Inno-Space. GTV работи заедно с Fraunhofer Society, за да създаде приложение за таблети, което отстранява недостатъците, открити по време на теста за виждане и усещане, и ги наслагва върху изображение на автомобила на всеки етап от производствения процес. Първо, отделните CAD данни за превозното средство се четат в приложението, а камерата в таблета се държи върху детайла; CAD изображението се наслагва върху изображението на живо, което прави недостатъците или отклоненията веднага видими. Базата данни включва и подробности за други параметри, като например сглобките. В този случай и сравняването на изображението на живо с CAD изображението директно подчертава всички области, които не отговарят на изискванията. Друго предимство е, че процесът на тестване може да се предава в реално време на всеки партньор или завод. Същевременно откритите недостатъци се съхраняват в централната база данни на централата и се предоставят навсякъде по света. "Тази характеристика означава, че се възползваме от многобройни предимства, които достигат далеч отвъд процеса на тестване", казва Андреас Шмид, ръководител на кадрите в завода на Porsche в Лайпциг, отговарящ за реализацията на проекта за увеличена реалност с изследователските институции. "Фактът, че таблетът е свързан в мрежа, ни позволява да направим неща като качествени одити с нашите доставчици чрез видеоконференция в кратък срок".
С иновации от подобно естество Porsche непрекъснато развива своя подход към управлението на качеството. "Най-високото качество е важна част от идентичността на марката Porsche и се очаква от нашите клиенти", казва Франк Мозер, ръководител на корпоративното качество на Porsche. "Качеството, което Porsche доставя, е резултат от усилената работа, ръководена от стриктна точност и страстта да бъде създаден идеалният спортен автомобил по време на всички фази на проекта и във всички области. Що се отнася до качеството, стигаме до самото сърце на всеки малък детайл - това е подходът, който характеризира марката Porsche. "