Немската компания може да се включи в шампионата през 2021 година
В края на този сезон Porsche ще сложи точка на заводската си програма в LMP1. Огромните разходи, които най-високата категория в шампионата по издръжливост изисква, в комбинация с финансовите рестрикции в групата на VW заради дизелгейт наложиха прекратяването на проекта, но и отвориха нови възможности пред германците.
През 2019 г. те ще се включат във Формула Е със заводски тим, а ако новият правилник за двигателите във Формула 1 намали съществено разходите, необходими за развитието им, ще влязат в шампионата като доставчик на задвижващи системи. Това потвърди Лутц Мешке, заместник председател в борда на директорите и член на борда на финансите и високите технологии в Porsche.
“Формула 1 е едно от правилните места за нас”, коментира Мешке за motorsport.com. „Както знаете Формула Е също е много важна за нас, а Формула 1 винаги е тема, върху която си струва да се размишлява. Участваме сериозно в дискусиите относно новия двигател.”
Мешке се е срещнал с Рос Браун и други представители от ръководството на Формула 1 миналия състезателен уикенд в Италия. Същевременно компанията взима участие в обсъждането на новия правилник за двигателите във Формула 1. Ако идеята за V6 с принудително пълнене и опростена периферия бъде реализирана, няма причини Porsche да не влезе отново във Формула 1.
„Трябва да намалим разходите във Формула 1 и това е добър начин да го постигнем”, категоричен е Мешке, допълвайки, че „преговорите са за доставка на двигатели”.
За последно Porsche участва директно във Формула 1 през 1991 г. с Footwork, но проектът се оказа пълен провал. Германците обаче имат активности и понастоящем, тъй като плащат на FOM, за да може Суперкупата на Porsche да е част от състезателния уикенд на Формула 1.