Нов вариант на каросерия е добавен към SUV гамата
Porsche увеличава семейството на Cayenne. Към третото поколение на изключително успешната SUV гама е добавен още по-спортен автомобил – Cayenne Coupé. „Coupé съдържа всички технически акценти на настоящия Cayenne, но притежава още по-динамичен дизайн и нови технически детайли, които го позиционират като по-новаторски, атлетичен и емоционален“, казва Оливер Блуме, председател на Изпълнителния борд на Porsche AG. Акцентите на новия модел Cayenne включват по-остри линии с напълно уникална задна част, адаптивен заден спойлер, задна седалка с характеристиките на две индивидуални места и две различни концепции за покрива – панорамен фиксиран стъклен покрив като стандартно оборудване и опционален карбонов покрив.
Силно скосената покривна линия създава несравнима елегантност
По-динамичните пропорции се съчетават със специални елементи на ди-зайна, за да придадат на новия Cayenne Coupé несравнима елегантност. „Значително по-скосената покривна линия, която се спуска към задната част, прави Cayenne Coupé да изглежда още по-динамичен и го позиционира като най-спортно изглеждащия модел в сегмента“, казва Михаел Мауер, вицепрезидент по стила в Porsche. Този ефект се поддържа от покривен спойлер, който акцентира върху характерния силует на купе. Предното стъкло и A-колоната са по-плитки в сравнение с Cayenne, благодарение на снижения с около 20 милиметра ръб на покрива. Обновените задни врати и калници разширяват раменете на автомобила с 18 милиметра, допринасяйки за цялостното впечатление за атлетизъм. Задният регистрационен номер е интегриран в бронята, с което автомобилът изглежда по-близо до земята.
Оборудван с адаптивен покривен спойлер, настоящият Cayenne Turbo е първият SUV, който съдържа този тип активна аеродинамика. Новият Cayenne Coupé поема топката и продължава играта. Във всеки модел Cayenne Coupé покривният спойлер се комбинира с нов адаптивен заден спойлер като част от системата за активна аеродинамика Porsche Active Aerodynamics (PAA). Спойлерът – елегантно интегриран в силуета на модела – се изтегля със 135 мм при скорост над 90 км/ч, увеличавайки контактното налягане върху задната ос, докато PAA едновременно увеличава ефективността.
Голям панорамен фиксиран стъклен покрив като стандартно оборудване с опция за карбонов вариант
Новият Cayenne Coupé се предлага с 2,16 м2 панорамен фиксиран стъклен покрив като стандартно оборудване. Остъклената зона от 0,92 м2 осигурява на всички пътници изключително усещане за пространство, докато интегрираната ролетна щора защитава от излагане на слънце и студ. Покрив с карбонови контури се предлага опционално за Coupé по заявка. Централният шев придава на покрива характерния вид на спортен автомобил, подобен на Porsche 911 GT3 RS. Карбоновият покрив се предлага в един от трите олекотени спортни пакета. Тези пакети включват също характеристики Sport Design и нови, олекотени 22-инчови джанти GT Design, седалки с централна част от класически кариран текстил и акценти от карбон и Alcantara в интериора. За Cayenne Turbo Coupé пакетът включва и спортна изпускателна система.
Комфорт на пътя с четири спортни седалки
Новият Cayenne Coupé предлага изобилие от пространство за общо четирима души като стандартно оборудване. Отпред новите 8-степенни спортни седалки с интегрирани подглавници осигуряват изключителен комфорт и оптимална странична опора. Отзад Coupé е стандартно оборудван със задна седалка, която притежава характеристиките на две индивидуални места. Като алтернатива, комфортните задни седалки – позната характеристика на Cayenne – могат да бъдат поръчани без оскъпяване. Пътниците отзад седят 30 милиметра по-ниско в сравнение с Cayenne, което означава, че има достатъчно пространство за главата, независимо от снижения спортен силует на автомобила. Капацитетът на багажника е 625 литра – идеално за ежедневно ползване – и се увеличава до 1 540 литра, когато задните седалки са сгънати надолу (Cayenne Turbo Coupé: 600 до 1 510 литра).
Лансиране на пазара с двигатели с турбокомпресори и мощност 340 к.с. и 550 к.с.
Силно динамичните линии и специалните дизайнерски елементи на новия Cayenne Coupé истински го отличават от Cayenne. В същото време той се възползва от всички технически акценти на третото поколение на модела, които включват мощни системи на задвижване, иновативни системи на шасито, концепция за дигитализирано извеждане на информацията и опериране, цялостна свързаност.
При лансирането на пазара са налични два високопроизводителни двигателя. Cayenne Coupé с 6-цилиндров двигател с турбокомпресор и работен обем от 3 литра доставя 250 kW (340 к.с.) и максимален въртящ момент от 450 Нм. Пакетът Sport Chrono, оборудван на серийните автомобили, постига стандартно ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,0 секунди, като тази стойност пада до 5,9 секунди с опционалните олекотени спортни пакети. Максималната скорост на автомобила е 243 км/ч. Върховият в гамата Cayenne Turbo Coupé застава на стартовата линия с 4-литров двигател V8 с двоен турбокомпресор, 404 kW (550 к.с.) и максимален въртящ момент от 770 Нм. Cayenne Turbo Coupé ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди и има максимална скорост от 286 км/ч.
Широка гама от оборудване е монтирана фабрично
Новият Porsche Cayenne Coupé е вече наличен за поръчка и ще бъде в дилърствата от края на месец май. В Германия цените започват от 83 711 евро за Cayenne Coupé и 146 662 евро за Cayenne Turbo Coupé; цените включват ДДС и специфично за държавата оборудване. Богатото стандартно оборудване включва чувствителната към скоростта система за електрическо сервоусилване Power Steering Plus, 20-инчови алуминиеви джанти, асистент за паркиране Park Assist отпред и отзад, включително камера за обратно виждане, система за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management (PASM) и пакета Sport Chrono.
Cayenne Coupé:
Комбиниран разход на гориво 9,4–9,3 л/100 км; CO2 емисии в комбиниран цикъл 215–212 г/км
Cayenne Turbo Coupé:
Комбиниран разход на гориво 11,4–11,3 л/100 км; CO2 емисии в комбиниран цикъл 261–258 г/км
* Стойностите за разход на гориво и CO2 емисии са изчислени чрез новата Световна хармонизирана процедура за тестване на леки превозни средства (WLTP). Извлечените от тях стойности съгласно NEDC засега трябва да продължат да бъдат посочвани. Тези стойности не могат да бъдат сравнявани със стойностите, изчислени въз основа на използваната преди процедура на измерване NEDC.
Допълнителна информация за официалния разход на гориво и официалните специфични CO2 емисии на новите пътнически автомобили е налична в „Насоки за разхода на гориво, CO2 емисиите и разхода на енергия на новите пътнически автомобили“, които могат да бъдат получени безплатно от всички места за продажба и от Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).