И германците ще се включат във Формула Е за сезон 2019/2020
Още преди тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман” се заговори, че ръководството на Porsche планира да прекрати преждевременно програмата в състезанията по издръжливост, която бе гарантирана поне до 2018 година. Победата на германците тушира донякъде слуховете. За съжаление обаче не можа да промени решението на борда на директорите на VW Group.
Сезон 2017 ще бъде последен за 919 Hybrid в състезанията по издръжливост, което оставя единствено Toyota със заводска програма в LMP1 класа, като не е изключено и японците да преразгледат по-нататъшното си участието в WEC и „24-те часа на Льо Ман”. Решението на Porsche да сложи точка на LMP1 проекта за щастие няма да повлияе върху GTE активностите на компанията и тя ще запази заводския си тим.
По неофициални данни бюджетът на Porsche в LMP1 е приблизително 250 милиона евро, като тези ресурси ще бъдат пренасочени към Формула Е. Сезон 2019/2020 ще бъде дебютният за германците, които следват стриктно примера на Mercedes. По-рано тази седмица ръководството на Mercedes взе решение да прекрати участието си в DMT за сметка на Формула Е.
„Влизането във Формула Е и постигането на успех в тази категория са логични последици от Mission E програмата ни за серийни автомобили. Растящата свобода за развойна дейност прави Формула Е атрактивна за нас”, коментира Михаел Штайнер, член на изпълнителния борд за развойна дейност на Porsche AG.
Вероятно Porsche ще създаде своя тим от нулата, а няма да придобие някой от настоящите отбори, тъй като за шестия сезон от Формула Е стартовата решетка ще нарасне до 12 екипа.
ovcharski
Нещата се променят