Първоначално за спиране на спонсорството си обяви производителят на спортни стоки Nike
Германският производител на луксозни автомобили Porsche анулира всички събития с участието на тенисистката Мария Шарапова, докато продължава разследването, свързано с използването на допинг от страна на спортистката. Тоава съобщава Reuters, като се позовава на изявление на компанията.
"Ние сме разстроени от актуалните новини, идващи от Мария Шарапова. Не са изяснени всички подробности по случая и не можем напълно да анализираме ситуацията, но междувременно решихме да прекратим участието на Шарапова в планираните прояви ", се казва в съобщението на автомобилния производител.
По-рано беше оповестено, че два други спонсора на Шарапова прекратяват сътрудничеството си с нея. Първоначално за спиране на спонсорството си обяви най-големият производител на спортни стоки Nike. От компанията заявиха, че са "разочаровани и изненадани от новините около Шарапова." След Nike, решението си да не подновява договора за реклама с тенисистката съобщи и швейцарският производител на часовници TAG Heuer.
В момента Шарапова продължава да сътрудничи с American Express, Avon, Evian и Head. Според Forbes рекламните договори на Мария Шарапова са й донесли 23 млн. долара през 2015 .
Известно е, че в допинг пробите на Шарапова, взети по време на Откритото първенство на Австралия, е открита забранената субстанция Meldonium. Спортистката я е използвала в продължение на десет години, но от 1 януари 2016 този препарат е включен в списъка на забранените вещества на Световната антидопингова агенция (WADA).