Развитието на задвижващата система е започнало още през 2017 година
Последното участие на Porsche във Формула 1 е през далечната 1991 г., когато германците доставят двигатели на Footwork. Въпреки това компания взе дейно участие при обсъждането на правилника за новите задвижващи системи в шампионата и успоредно с това е стартирала развитието на V6.
„През 2017 г. имаше сигнали, че правилникът във Формула 1 ще се промени и системите за използване на енергията от изгорелите газове (MGU-H) ще отпадне”, коментира босът на спортната програма Фриц Енцингер.
„През 2017 г. Porsche бе член на Комисията на производителите към ФИА и участваше в дискусиите за бъдещите системи за задвижване във Формула 1, които ще се използват от 2021 г. нататък.”
„От една страна ние участвахме в тези работни груби. От друга страна нашите момчета работеха по шестцилиндров двигател за WEC. Бяхме наясно, че той трябва да бъде мофициран, за да се използва във Формула 1.”
Бордът на директорите инструктира екипа от Вайсах да започне работа по мотора през 2017 година. През 2018 г, германците вече не участват в WEC, но развитието продължава.
„В края на 2017 г. получихме конкретно задание от компанията майка да продължим развитието на високоефективния шестцилиндров двигател, въпреки че напуснахме WEC", продължава Енцингер.
„И то не само на хартия. Подготвяхме самия хардуер с идеята, че тестовете на двигателя ще започнат през 2019 година. Това беше изискването на борда на директорите.”
20-25 специалисти работят по проекта, като в момента немската компания обсъжда къде този двигател може да намери приложение. Тестовете на стенда вече са факт и спортното подразделение може да реагира във всеки момент, ако бордът на директорите прецени, че Porsche се нуждае от нова заводска програма, дори и във Формула 1.
„Отворени сме към всякакви възможности за използване на шестцилиндровия двигател. Ако бъде решено, че Porsche ще участва във Формула 1 през 2021 г., можем да го направим по начина, по който го направихме през 2018-а”, завършва Енцингер.
Porsche прекрати програмата си в LMP1 категорията на WEC, но продължава кампанията в GTE Pro, където вече си гарантира титлата при производителите и при пилотите. В края на тази година германците ще дебютират и във Формула Е. Нийл Яни ще бъде титуляр в шампионата за електрически формули, докато фаворит за второто пилотско място е Брендън Хартли.