Покупката на автомобил вече е възможна по всяко време и отвсякъде
Все повече фенове на Porsche вече могат да сбъднат мечтата си да притежават спортния си автомобил направо от дивана си. След успешен старт в Германия през октомври 2019 г., наскоро стартира каналът за онлайн продажби в още осем европейски държави. Клиентите в Испания, Португалия, Швейцария, Италия, Франция, както и в Полша, Словения и Естония могат да купуват нови и употребявани автомобили от дилъри на съответния пазар чрез цифровия канал за продажби. Великобритания ще последва скоро.
„Данните за продажбите и положителните отзиви от клиенти и дилъри са доказателство, че сме проправили правилния път за продажби на дигитални автомобили в бъдеще с нашата стратегия за онлайн продажби. Ще продължим по същия път и през 2021 г., като стартираме онлайн продажби в допълнителни страни “, казва Барбара Френкел, вицепрезидент„ Продажби в Европа “. В зависимост от конкретния пазар, продажбите на автомобили ще се извършват възможно най-много онлайн, чак до доставката на автомобили до клиентите у дома.
Дилърите в деветте държави предлагат повечето от своите нови и употребявани автомобили на платформата. Те включват стандартни варианти на моделите на Porsche, както и редки производни. Има планове и за допълнително разширяване на платформата. Целта е да се създаде пазар за всички продукти и услуги на Porsche.
Нови клиенти и широка гама от употребявани автомобили
Първоначалните анализи, проведени в различните страни, вече са установили интересни тенденции. Например в Италия 40% от всички онлайн купувачи са нови клиенти на Porsche. Употребяваните автомобили са особено популярни в Италия, като представляват над 90% от автомобилите, продадени до момента на платформата. В съответствие с любовта, която италианците традиционно изпитват към емблематичното Porsche 911, автомобилът е най-продаваният онлайн модел. Платформата ще бъде доразвита в зависимост от анализа на поведението на клиентите.
Разширяване на дейностите в световен мащаб
Наред с пускането в Европа и дейностите в САЩ, клиентите в Китай също имат достъп до продуктите на Porsche онлайн от есента на 2020 г. Те вече могат да търсят и намират притежавани автомобили от партньори на Porsche на дребно, използвайки WeChat, най-популярното приложение за смартфони в Китай. В допълнение, някои продукти на Porsche за начина на живот и шофиране могат да бъдат закупени онлайн чрез новия флагмански магазин на Porsche Tmall, най-големият онлайн пазар на B2C в Китай.
„Имаме ясна стратегия за всички канали - клиентите ни могат да преминат свободно от дигиталния пазар към стационарни формати за търговия на дребно“, казва Мартин Уршел, вицепрезидент „Интелигентна мобилност и дигитални продажби“ в Porsche. „Виждаме огромен потенциал в електронната търговия и възнамеряваме допълнително да укрепим и разширим световното си присъствие в цифров бизнес в партньорство с дилърската организация на Porsche.“