Нов изцяло електрически модел от начално ниво със задно предаване
С новия Taycan, Porsche пуска четвъртия вариант на първия си изцяло електрически спортен седан. Новият модел се нарежда до Taycan Turbo S, Taycan Turbo и Taycan 4S. Той разполага със задно задвижване и се предлага с два размера батерии: със стандартната батерия Performance, новият модел от начално ниво доставя до 300 кВт (408 к.с.) в режим overboost с Launch Control; това се увеличава до мощност до 350 кВт (476 к.с.) с опционалната батерия Performance Plus.
Номиналната мощност е съответно 240 кВт (326 к.с.) или 280 кВт (380 к.с.). Като най-млад член на семейството модели, Taycan включва още от самото начало новите функции, въведени в другите версии при смяната на моделната година. Например, функцията Plug & Charge позволява удобно зареждане и разплащания, без да са необходими карти или приложение: веднага след като кабелът за зареждане е включен, Taycan установява криптирана комуникация със съвместимата с Plug & Charge станция за зареждане. След това процесът на зареждане започва автоматично. Плащанията също се обработват автоматично.
Както и при другите варианти, допълнителното оборудване включва цветен дисплей и вградено зарядно устройство с капацитет за зареждане до 22 кВт. С функциите при поискване (FoD) драйвърите на Taycan могат да закупят различни допълнителни удобства или помощни функции, както се изисква. Като алтернатива те могат да ги резервират за ограничен период. Това работи след доставката на автомобила, както и за оригиналната конфигурация на спортния автомобил. Активирането онлайн означава, че не е необходимо да се посещаве сервиз.
В момента това е възможно за функциите Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), Power Steering Plus, Active Lane Keeping Assist и Porsche InnoDrive.
Избор от две батерии
Едностепенна батерия с общ капацитет от 79,2 кВтч е монтирана като стандарт. Двуестепенна батерия Performance Plus се предлага като опция. Брутният й капацитет е 93,4 кВтч. Автономният пробег, в съответствие с WLTP, е съответно до 431 или до 484 км.
Taycan ускорява от старт до място до 100 км/ч за 5,4 сек, в зависимост от това коя батерия е посочена. Максималната му скорост също е 230 км/ч и в двете конфигурации, докато максималният капацитет на зареждане е до 225 кВт (Performance Battery) или до 270 кВт (Performance Battery Plus). Това означава, че и двете батерии могат да се зареждат от пет до 80 % SoC за 22,5 минути и че мощността за още 100 километра се постига само след пет минути.
Иновативен електрически мотор и динамични характеристики
Впечатляващо ускоряване, теглителна сила, характерна за спортните автомобили и изключителна непрекъснато налична мощност - новата точка за влизане в моделната гама на Taycan също се отличава с тези силни страни. Постоянно възбуденият синхронен двигател на задния мост има активна дължина от 130 милиметра и следователно е същата дължина като тази, монтирана на Taycan 4S.
Импулсно управляваният инвертор на задния мост работи до 600 ампера. В допълнение към постоянно възбудения синхронен двигател на задния мост, задвижващата архитектура включва и двустепенна трансмисия. Подобно на своите събратя в моделната гама, неговите акценти включват интелигентно управление на зареждането, както и примерна аеродинамика. Със стойността на Cd от 0,22, неговата аеродинамика допринася значително за ниската консумация на енергия и следователно за неговия дълъг пробег. Максималната рекуперационна мощност е 265 кВт.
Пуристичен външен дизайн с Porsche DNA
Със своя пуристичен дизайн Taycan сигнализира за началото на нова ера. В същото време той запазва безпогрешната ДНК на дизайна на Porsche. Отпред електрическият спортен автомобил изглежда особено нисък и широк, със силно контурирани калници.
Силуетът му се оформя от спортната му линия на покрива, наклонена надолу към задната част, докато силно изваяните странични секции също са характерни. Елегантната кабина, поразително изтеглените С-колони и подчертаните рамене на крилата й водят до подчертано подчертана задна част, характерна за марката.
Тези функции се допълват от иновативни елементи като стъклените надписи за логото на Porsche в задната светлина. Отличителните черти на Taycan в неговото семейство модели включват аеродинамично оптимизирани 19-инчови джанти Taycan Aero и черни анодизирани спирачни апарати. Предната престилка, страничните прагове и задният дифузор в черно са същите като тези на Taycan 4S. LED светлините са монтирани стандартно.
Уникален интериорен дизайн
Пилотската кабина на Taycan сигнализира за началото на нова ера през 2019 г. с ясната си структура и изцяло нова архитектура. Свободно стоящият извит инструментален клъстер образува най-високата точка на таблото. Това поставя ясен фокус върху оста на водача. Другите елементи включват централен 10,9-инчов дисплей за развлечения и допълнителен дисплей за пътника отпред, както предни комфортни седалки с осемпосочно електрическо регулиране.
Автомобилът разполага с две отделения за багаж: 84 литра отпред и до 407 литра отзад. Taycan е и първият модел на Porsche, предлаган с изцяло без кожа интериор. Интериорът, изработен от иновативни рециклирани материали, подчертава устойчивата концепция на електрическия спортен автомобил.
Централно мрежова система за управление на шасито
Porsche използва централно мрежова система за управление на шасито Taycan. Интегрираният Porsche 4D Chassis Control анализира и синхронизира всички системи на шасито в реално време. Както стандартното стоманено-пружинно окачване на Taycan, така и допълнителното адаптивно въздушно окачване с трикамерна технология са допълнени от електронната система за управление на амортисьора PASM (Porsche Active Suspension Management). Адаптивното въздушно окачване също е оборудвано с функция Smartlift.
Това позволява на Taycan да бъде програмиран така, че да повишава автоматично височината си на каране на определени повтарящи се места като пътни гърбици или гаражни алеи. Функцията Smartlift може също така активно да влияе на височината на автомобила при пътувания по магистрала и може да регулира височината на движение на автомобила за възможно най-добрия компромис между ефективността и комфорта при шофиране. Taycan е оборудван стандартно с шестбутални алуминиеви моноблокови спирачки с фиксирана спирачка отпред и четирибутални алуминиеви моноблокови спирачки с фиксирана спирачка отзад. Вътрешно вентилираните спирачни дискове са с диаметър 360 mm отпред и 358 mm отзад. Спирачните апарати са с черно анодирано покритие.
Друга опция е високоефективната спирачка на Porsche с повърхностно покритие (PSCB). Дисковете му са с диаметър 410 мм и 365 мм отпред и отзад.
Успешна година за Taycan
Porsche направи успешен старт на изцяло електрическата ера, като достави малко над 20 000 автомобила Taycan на клиенти по целия свят през 2020 г.
В Норвегия Taycan понастоящем представлява 70% от всички продадени модели на Porsche, а в началото на ноември беше хилядната Клиентът на норвежки Taycan получава автомобила си, тъй като продажбите на Porsche в Норвегия са се удвоили повече.
Електрическият спортен автомобил вече е получил около 50 международни награди, преди всичко на основните си пазари в Германия, САЩ, Великобритания и Китай. Новото задвижване на задните колела Taycan също така държи световния рекорд на Гинес ™ за най-дълъг дрейф с електрическа кола, след като е бил изкаран встрани без спиране за точно 42,171 километра.
Първите задвижващи задни колела Taycans ще си проправят път към дилърите от средата на март 2021 г. Цените в Германия започват от 83 520 евро с включен данък върху добавената стойност.