Модифицираната версия на 919 Hybrid казва сбогом със световно турне
Porsche ще се сбогува с един от най-успешните състезателни модели в историята си – 919 Hybrid, със специално подготвено световно турне. Първата планирана изява бе на пистата „Спа-Франкоршан”, където Нийл Яни счупи абсолютния рекорд на Люис Хамилтън от 2017 година.
За да се случи това, трикратният победител в „24-те часа на Льо Ман” е преминал през серия от модификации. 919 Evo не разполага с челни светлини, отворите на калниците са премахнати, цялата предна част е ревизирана, като дифузорът отпред и задното крило са активни елементи. Благодарение на промените аеропритискането при 919 Evo е нараснало с 53% процента, а ефективността на цялостния пакет е увеличена с 66% спрямо версията за „Спа” от 2017 г.
Теглото на прототипа от LMP1 е намалено с 39 кг и вече е само 849 кг, след като климатикът, чистачката, електрониката за рейс контрола, пневматичната система за повдигане в бокса, светлините и част от сензорите са премахнати. Официалният партньор на Porsche в WEC Michelin също е взел проекта присърце и е подготвил нови гуми, които са с идентични на оригиналните размери, но генерират много повече сцепление, тъй като издръжливостта вече не е фактор.
Направени са промени в окачването, за да може то да понесе по-големите натоварвания. Усилвателят на кормилната уредба също има различни характеристики, а спирачната система вече е brake by wire и за четирите колела. Най-съществените модификации обаче засягат задвижващата система, чиято мощност достига приблизително 1300 к.с.
Заради ограничения дебит и разход на гориво, двулитровият V4 на 919 Hybrid генерираше приблизително 500 к.с. в конфигурацията за WEC и „Льо Ман”. След съответната модификация на софтуера неговата мощност нараства на 720 к.с. и то при стандартното E20 гориво. Двете хибридни системи – класическият KERS и тази, която използва енергията на изгорелите газове, също са получили пълна свобода, благодарение на което предният мотор/генератор вече има пълната свобода да разърне максималните си 440 к.с. (400 к.с. в стандартната версия).
След като ръководеният от Андреас Зайдъл екип е свършил своята работа в сътрудничество и с шестимата пилоти на Porsche от миналата година, той се е отправил към „Спа-Франкоршан” за първото същинско изпитание. В понеделник Нийл Яни е записал рекордната обиколка – 1:41.770 минути, което е приблизително с осем десети по-добро постижение от тура на Люис Хамилтън от квалификациите в Гран при на Белгия миналата година. Максималната скорост при опита на швейцареца е достигнала 359 км/ч.
Изявата на „Спа-Франкоршан” е част от световното турне, с което 919 Hybrid ще каже сбогом на феновете си. Състезателният автомобил на Porsche ще направи демонстрационна обиколка преди старта на „24-те часа на Нюрбургринг” през май, впоследствие ще участва на Фестивала на скоростта в Гуудууд през юли, ще мине през фестивала на Porsche на „Брандс Хетч” в началото на септември и ще завърши обиколката си в края на месеца на „Лагуна Сека”.