Специализираният завод ще произвежда устойчиво гориво за моделите на Porsche с ДВГ
Шефът на спортните автомобили Porsche Франк Вализер заяви, че компанията се стреми да започне изпитания на собственото си синтетично гориво през следващата година и че ще бъде съвместимо с немодифицирани двигатели с вътрешно горене.
По време на представянето на новия 911 GT3 той каза: "Ние сме на път, заедно с нашите партньори в Южна Америка. Със сигурност през 2022 г. това ще бъде много, много малък обем за първите изпитания.
„Това е дълъг път с огромни инвестиции, но ние сме сигурни, че това е важна част от нашите глобални усилия за намаляване на въздействието на CO2 върху транспортния сектор.“
Миналата година компанията обяви партньорства с енергийните компании Siemens Energy, AME и Enel и чилийската петролна компания ENAP, с амбицията да развие завод за търговско производство на синтетични горива или електронни горива в индустриален мащаб. Първият етап, наречен Haru Oni, е настроен да използва „отличните“ условия на вятъра в Южна Чили за производство на синтетично гориво с помощта на вятърна енергия.
Заводът трябва да заработи до 2022 г. и ще нарасне до 55 млн. литра синтетично гориво до 2024 г. и приблизително десет пъти повече от това до 2026 г. Изпълнителният директор на Porsche Оливер Блуме очерта мотива за проекта: „Предимствата им се крият в тяхната лекота на приложение: електронните горива могат да се използват в двигатели с вътрешно горене и приставни хибриди и могат да използват съществуващата мрежа от бензиностанции. "
Това вече повтори Вализер, който обяснява: „Основната идея зад синтетичните горива е, че няма промяна в необходимия двигател, за разлика от това, което видяхме при E10 и E20, така че наистина всеки може да го използва и ние тестваме с редовните спецификации на горивото на помпата. "
"Това няма влияние върху ефективността - няколко конски сили повече, така че върви в правилната посока - но емисиите са много по-добри; виждаме по-малко частици, по-малко NOx - така че това върви в правилната посока".
След като Porsche инвестира сериозно в електрификацията - с хибридни версии на Panamera и Cayenne, както и изцяло електрическото семейство Taycan - използването на синтетични горива може да бъде използвано за намаляване на емисиите от съществуващатая флотилия. Блуме също говори по-рано за желанието си синтетичните горива да удължат живота на 911 двигател с изгаряне до края на десетилетието.
Вализер очерта предимствата: „Синтетичните горива имат около 8-10 компонента, където днешните горива имат между 30 и 40. Тъй като това е изкуствено, синтетично гориво, нямате странични продукти, така че е по-чисто - всичко е положително за двигателя.
"В пълен мащаб очакваме намаляване на въздействието на CO2 с около 85%. Ако смятате, че е добре да се движим, където трябва да транспортираме гориво, имаме глобална мрежа за доставки, всичко около това - имате ефективност в целия процес. Като се има предвид, че той е на същото ниво като електрически автомобил. "
Родствените марки на Porsche - Volkswagen и Bentley, също обсъждат използването на електронни горива като средство за поддържане на тяхното предлагане на двигатели с вътрешно горене , докато миналата година главният оперативен директор на McLaren Йенс Лудман разкри, че компанията му работи върху прототип, за да демонстрира осъществимостта на технологията.