Немската марка следва опита на Volkswagen и Bentley в проучването на нови горива
Porsche обяви, че иска да „ускори развитието на синтетичните горива [електронни горива]“ и търси партньори за изграждане на пилотни фабрики, за да докаже жизнеспособността на синтетичните горива.
Въпреки че Porsche инвестира в електрификация, както се вижда от въвеждането на Taycan EV по-рано тази година, компанията смята, че технологията не намалява достатъчно бързо въглеродния си отпечатък.
Шефът за научноизследователска и развойна дейност на Porsche, Михаел Щайнер, каза: „Електрическата мобилност е вълнуваща и убедителна технология, но взета сама по себе си, тя ни отвежда към целите ни за устойчивост с по-бавни темпове, отколкото бихме искали. Ето защо ние също се ангажираме със синтетичните горива - и не пренебрегваме и възможните приложения в автомобилния спорт. "
Друга причина Porsche да инвестира в синтетични , каза той, е, че те са „основен компонент“ за подобряване на устойчивостта на съществуващите флоти. Друго предимство е, че за разлика от електрификацията, те не изискват значителни механични промени на съществуващите автомобили.
Синтетичните горива отдавна представляват интерес за автомобилната индустрия. Те функционират подобно на керосина, дизела или бензина, преработени от суров нефт, но се произвеждат от CO2 и водород, използвайки възобновяема енергия.
Марките в състава на концерна VolkswagenGroup Porsche, Volkswagen и Bentley изследват технологията, както и McLaren. Не всички фирми обаче са толкова ентусиазирани. Наскоро Mercedes отслаби интереса към систетичните горива, поставяйки под въпрос тяхната жизнеспособност.
Въпреки че Porsche се стреми половината от продадените автомобили да бъдат електрически до 2025 г., марката се ангажира с двигатели с чисто изгаряне в средносрочен план. Щайнер подчерта, че съществуващата флота на Porsche е голяма и въпреки че хибридните му превозни средства се захранват електрически за кратки преходи, те често предприемат по-дълги пътувания, които изискват двигатели с вътрешно горене.
Фокусът на Porsche върху синтетичните горива отразява по-широки тенденции. По-рано тази година британскато правителство обяви, че планира да въведе нисковъглероден бензин E10, който се произвежда с 10% етанол, като стандарт на бензиностанциите в Обединеното кралство през 2021 г.